وزیر مختار سفارت ژاپن:

بکار بردن سلاح‌های شیمیایی با قوانین بین‌الملل مغایرت دارد و محکوم است

«موراکامی» گفت: بکار بردن سلاح‌های شیمیایی مانند هسته‌ای مخرب و استفاده از آن‌ها با قوانین بین‌الملل مغایرت دارد و محکوم است.
کد خبر: ۶۰۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ - 12July 2023

بکار بردن سلاح‌های شیمیایی با قوانین بین الملل مغایرت دارد و محکوم است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «کنجو موراکامی» وزیر مختار سفارت ژاپن، هیات دیپلماتیک ژاپن در ایران و «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در سفر به سردشت با حضور در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی این شهر ادای احترام کردند.

«کنجو موراکامی» سپس با حضور در همایش «مصدومان شیمیایی سردشت» طی سخنانی اظهار داشت: فرصت ارزشمندی داشتم که امروز با حضور در مزار شهدای سردشت، خسارت‌های استفاده از سلاح‌های شیمیایی را از نزدیک ببینم.

وی افزود: بکار بردن سلاح‌های شیمیایی مانند هسته‌ای مخرب و استفاده از آن‌ها با قوانین بین الملل مغایرت دارد و محکوم است.

به گفته وزیر مختار و کاردان ژاپن، سلاح‌های کشتار جمعی نباید استفاده شود و دولت ژاپن برای گسترش صلح پایدار در دنیا تلاش می‌کند.

موراکامی افزود: اکنون هم از سوی دولت ژاپن، تهدید استفاده از سلاح شیمیایی و هسته‌ای در جنگ روسیه و اکران غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده دولت ژاپن به جانباختگان بمباران شیمیایی سردشت عرض تسلیت دارم و برای بازماندگان آرزوی سلامتی دارم.

وزیر مختار ژاپن گفت: مردم ژاپن به عنوان مردمی که مورد حمله هسته‌ای قرار گرفتند با درد‌ها و رنج‌های سلاح کشتار جمعی آشنا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار