سید حسن نصرالله: عامل هتک حرمت به قرآن، با موساد در ارتباط است/ اهداف آمریکا از جنگ ۳۳ روزه

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه گفت که هدف از هتک حرمت قرآن کریم ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است.
کد خبر: ۶۰۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ - 12July 2023

سید حسن نصرالله: هدف از هتک حرمت قرآن ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه در ابتدای سخنان خود با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: کسی که نسبت به سوزاندن قرآن کریم در سوئد اقدام کرد، با موساد رابطه دارد و هدف او از این اقدام تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و مسیحیان است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: هر انسان آزاده وشریفی باید این جنایت را به تمامی شیوه‌های قانونی محکوم کند. محکومیت سوزاندن قرآن کریم از سوی علمای مسیحیت، سهم به‌سزایی در جلوگیری از فتنه داشت.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نقش مردم منطقه در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم گفت: ملت‌های منطقه باید از دولت‌های خود بخواهند که مواضع شدیدتری را در رابطه با موضوع سوزاندن قرآن کریم اتخاذ کنند.
 
وی با اشاره موضع‌گیری روسیه در این رابطه افزود: موضع شایان توجه روسیه در رابطه با سوزاندن قرآن کریم، کشور‌های غربی را به دشواری انداخت.
 
نصرالله در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ ۳۳ روزه ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه جنگی به تمام معنا و اتفاقی بسیار مهم در تاریخ لبنان و منطقه بود. این جنگ سرنوشت لبنان و منطقه را در سال‌های گذشته و آینده مشخص کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: این جنگ یکی از ابزار‌های آمریکا برای پیاده‌سازی طرح خاورمیانه جدید بود که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی کشور‌های منطقه، ازدست‌رفتن اراضی فلسطین، جولان و اراضی اشغالی لبنان و معرفی اسرائیل به عنوان قدرت منطقه‌ای در سایه آمریکا را در پی داشت.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: دشمن در این جنگ می‌خواست مقاومت لبنان را از بین ببرد و کاری کند که به شروط اسرائیل و آمریکا تن دهد اما مقامت پیروز شد و از بین نرفت و لبنان مقاومت کرد و سر خم نکرد.
 
نصرالله ادامه داد: پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، بازدارندگی و حمایت بزرگی را برای لبنان ایجاد کرد که از ۱۷ سال پیش تاکنون ادامه داشته است.
 
سید حسن نصرالله افزود: در محافل داخلی رژیم صهیونیستی، در خصوص از بین رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم در برابر لبنان، غزه، کرانه باختری و جنین اجماع وجود دارد.
 
وی با اشاره احساس امنیت مردم لبنان و حضور گسترده آنان در اقصی نقاط لبنان و در مقابل آن هراس موجود در میان شهرک‌نشینان صهیونیست ادامه داد: بخش بزرگی از هراس شهرک‌نشینان در شمال فلسطین اشغالی از خود رسانه‌های اسرائیلی نشئت می‌گیرد که گمان می‌کنند در حال اجرای جنگ روانی ضد ما هستند.
 
نصرالله ادامه داد: مقاومت تحول و پیشرفت پیدا کرده است و توان بازدارندگی در برابر دشمن اسرائیلی را از زمان جنگ ۳۳ روزه تاکنون تقویت کرده است.
 
وی افزود: معادله حمایت از لبنان از طریق قدرت مقاومت و از طریق معادله سه‌گانه «ارتش، ملت و مقاومت» تحقق پیدا می‌کند.
 
نصرالله با اشاره به نبرد اخیر جنین گفت: هدف دشمن از عملیات گسترده در جنگ جنین دستیابی به پیروزی نمایشی و قدرت بازدارندگی بود، اما بر خلاف آن به لطف ایستادگی اهالی اردوگاه جنین و شجاعت مبارزان قهرمان مقاومت و تسلیم‌نشدن آنان، خداوند ار آنان دفاع کرد و آنان را حفظ کرد.
 
وی افزود: دلیل شکست تجاوز به جنین تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین همزمان با تجاوز به جنین و سپس کرانه باختری بود.
 
نصرالله ادامه داد: فلسطینیان ساکن کرانه باختری بر این باور نیستند که کرانه باختری آزاد خواهد شد بلکه اعتقاد دارند که اسرائیل رو به نابودی است و همین امر امید بسیاری به ادامه مقاومت می‌بخشد.
 
وی افزود: جان‌بازی‌هایی در کرانه باختری انجام شد اما این امر طبیعی است. ما در میدان نبرد با دشمنی غاصب و وحشی هستیم. عبرتی که باید بگیریم این است که نباید در برابر دشمن سرتسلیم فرود آورد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار