معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا:

بانوان نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ قوانین راهنمایی و رانندگی دارند

سرهنگ «حسن زاده» گفت: بانوان به عنوان کانون اصلی خانواده نقش موثر تری نسبت به سایر نهاد‌ها در نهادینه کردن فرهنگ قوانین راهنمایی ورانندگی در جامعه ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ - 12July 2023

بانوان نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ قوانین راهنمایی و رانندگی دارندبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، سرهنگ «سیروس حسن‌زاده» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک اظهارداشت: بانوان به عنوان کانون اصلی خانواده نقش موثر تری نسبت به سایر نهاد‌ها در نهادینه کردن فرهنگ قوانین راهنمایی ورانندگی در جامعه ایفا می‌کنند.

سرهنگ حسن زاده افزود در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور جان خود را از دست می‌دهند که حدود سه هزار نفر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷۰ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات جاده‌ای مجروح می‌شوند، که ۱٠ تا ۱۵ درصد مصدومان تصادفات جاده‌ای قطع عضو یا قطع نخاع می‌شوند.
سرهنگ «حسن زاده» تصریح کرد: ۸۲ درصد این تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و سبقت و غیر مجاز است.

وی ادامه داد: عوامل اصلی تصادفات در سطح کشور به ترتیب انسان، خودرو و راه هستند و بر نقش مدیریت و قوانین مقررات توسط رانندگان تاکید کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به ظرفیت بانوان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و نقش آن‌ها در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات جاده خاطرنشان کرد: به همین منظور پلیس راهور از سال ۹۸ در کنار طرح‌هایی همچون همیاران پلیس، پلیس یاران محله، فرهنگ یاران ترافیک و بانوان فرهنگ یار ترافیک از ظرفیت بانوان جهت برقراری نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای استفاده می‌کندـ و تا کنون حدود ۲۵۰ هزار نفر را سازماندهی نموده است و در نظر دارد این موضوع را توسعه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار