عاشورا تثبیت کننده اسلام است

عاشورا و خون حسین ابن علی (ع) برای همیشه در طول تاریخ بشریت و در سراسر عالم، اسلام را جاودانه و تثبیت کرد.
کد خبر: ۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵ - 14November 2013

عاشورا تثبیت کننده اسلام است

خبرگزاری دفاع مقدس- زهرا آخوندی: محرم و عاشورا برای همیشه جاودانه خواهند ماند چرا که خون حسین (ع) بر حق به زمین کربلا ریخته شد و با نثار خونش اسلام و قرآن را در سراسر تاریخ ماندگار کرد.

حق همیشه بر همگان آشکار می شود و هیچ گاه حقیقت پوشیده نخواهد ماند و قیام عاشورا نیز این گونه بود. امروز بعد از سالیان طولانی مردم در سراسر جهان به یاد ایستادگی و پایداری فرزند زهرا در مقابل حاکمان فاسد و ریختن خون پاکش عزاداری و سوگواری می کنند تا نشان دهند که قیام سالار شهیدان بر حق و حقیقت بود.

هر روز که زمان می گذرد و روزها از پی یکدیگر می آیند حادثه کربلا جلوه ای بارز و روشن تر می یابد و هرگز کهنه و فراموش نمی شود و قیام امام حسین و واقعه کربلا هر روز در چهره بشریت تازه تر می شود.

یزیدیان قصد داشتند تا فرزندان پیامبر را از حق خود محروم کنند و خلافت را چون ارثیه پدریشان بین خود تقسیم کردند. همه میدانستند که کارشان درست نیست اما با کسی بیعت کردند که نه تنها حق نبود بلکه باطل و فاسد هم بود.

قیام عاشورا در حقیقت قیامی است که ماهیت و محتوایی مقدس و معنوی دارد و نشانگر مبارزه حقطلبان تاریخ علیه جفا پیشگان و قدرتهای طاغوتی است.

امام حسین (ع) برای حفظ اسلام و مبارزه با حکومت فاسد و ستمگر زمان سکوت نکرد و از جان خود و فرزندانش برای تثبیت اسلام و قرآن گذشت و خون او و یارانش به همگان درس ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران و زورگویان را دارد.

یزیدیان اگر چه در درون خود بر واقعیت امر آگاه بودند اما خود را به تجاهل زدند تا بر اریکه قدرت و خلافت جای بگیرند و برای رسیدن به این هدف شوم و پلید خود کمر به قتل فرزندان پیامبر بستند.

کینه وعداوت آنها به حدی بود که حتی از کودکان و اطفال نگذشتند ودر روز عاشورا همچون حیوانی وحشی خوی و درنده بر مال و اموال فرزندان فاطمه در خیمه هجوم بردند تا غنیمیت به دست آورند.

حب دنیا و مال اندوزی و طمع سبب شد تا آخرت را به دنیا بفروشند و خود را برای همیشه ملعون تاریخ کنند.

یزیدیان، مروان، عمربن سعد، شمر، حاکمان فاسد و همه و همه برای همیشه ملعون تاریخ شدند و امام حسین (ع) افتخار و بزرگی را برای خود و خاندانش کسب کرد و موجب جاودانگی اسلام در سراسر عالم و در تمامی ادوار شد.

کوفیان بر فرزند فاطمه جفا کردند همان طور که بر فاطمه و همسرش ستم کرده بودند و هرگز شرم از روی پیامبری که از سوی پروردگار آمده بود نکردند و با جسارت و وقاهت هر چه تمام به سوی فرزندان زهرای مرضیه لشکر کشی کردند.

اریکه قدرت و کسب گنج و ثروت و تاراج بیت المال از مهم ترین اهداف دشمنان فرزند فاطمه بود اما او که ظلم را می دید و حق و ناحقی را از سوی حاکمان فاسد مشاهده می کرد وظیفه خود دانست تا در برابر مزدوران و دنیا پرستان بایستد.

روزی که پدرش علی (ع) را در کوفه تنها گذاشتند، جفایی که بر مادرش فاطمه کردند و حرمت دختر رسول گرامی اسلام را شکستند نشان دادند که از انسانیت دور هستند و لیاقت ندارند تا در کنار فرزندان پیامبر قرار بگیرند.

قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا درس بزرگی به مسلمانان جهان آموخت تا در برابر ستمگران سکوت نکنند و حق مظلوم را از ظالمان بگیرند و روبروی هر توطئهای تا پای جان ایستادگی کنند.

در راه دفاع از مکتب قرآن و اسلام تا پای جان بایستند همان گونه که مردم ایران به ویژه جوانان و نوجوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن متجاوزگر ایستاد و مقاومت کرد.

امروز نیز ملت ایران عشق و علاقه فراوانی به مقام عظمای ولایت و رهبری دارند و هرگز مانند کوفیان نخواهند بود و اجازه نمی دهند هیچ خللی در ارادت خالصانه و عشق آن ها بر رهبرشان وارد شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار