استاندار اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت گره‌گشایی مشکلات استان اردبیل با استفاده از ظرفیت نخبگان استان

استاندار اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان استان برای گره‌گشایی از مشکلات شد.
کد خبر: ۶۰۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ - 14July 2023

تاکید بر گره گشایی مشکلات با استفاده از ظرفیت نخبگان استانبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «حامد عاملی» استاندار اردبیل ظهر امروز (جمعه) در نشست با معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: تعریف چندلایه در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف برای نخبگی ضروری بوده و این تعریف نباید مطلق و شامل یک حوزه و اقدامات خاص باشد و باید در هر حوزه‌ای اقدامات و فعالیت‌های خاص و بارز معیار نخبگی شود.

وی افزود: برخی از نخبگان در استان اردبیل با داشتن شرایط تحصیلی از دانشگاه و کار‌هایی که انجام داده‌اند، نتوانسته‌اند نتایج مطلوبی را به لحاظ پشتیبانی دانشگاه‌ها دریافت کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به ناملموس بودن حمایت‌ها و اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان استان اردبیل، ادامه داد: لازم است با افزایش ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان استان و اقدامات آنان در رشته‌های مختلف علمی و دانش‌بنیان، زمینه استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای گره‌گشایی از مشکلات فراهم شود.

عاملی با اشاره به فعالیت تعدادی از نخبگان استان اردبیل در زمینه دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: با فراهم کردن زمینه حمایت از این نخبگان اقدامات آن‌ها اثربخشی بیشتری در جامعه می‌گذارد.

شهبازی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز در این نشست با اشاره به جذب منابع اعتباری بر اساس ردیف بودجه‌ای، از افزایش چهار برابری این اعتبار طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: برای جذب نخبگان علاوه بر افزایش ردیف اعتباری قانون بودجه، از ردیف‌های متفرقه نیز اعتباراتی اختصاص یافته و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی به سایر طرح‌های حمایتی از نخبگان اشاره کرد و افزود: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و به‌عنوان هیات علمی دانشگاه‌ها نیز از جمله طرح‌های مهم بوده و امسال یک‌هزار و پنج نفر از نخبگان به سازمان امور استخدامی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها