در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس سازمان بهزیستی کشور: جذب بیش از ۳۵۰۰ معلول در سازمان‌ها و ادارات/ آزمون استخدامی به صورت مستقل برگزار خواهد شد

قادری درباره اجرای قانون جذب ۳ درصد از معلولین در ادارات گفت: تا پایان سال آزمونی مستقل برای معلولین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ - 15July 2023

بیش از ۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی‌داشت هفته بهزیستی اظهار داشت: شعار این هفته برای مردم برای به‌زیستن است.

قادری گفت: این سازمان در دولت سیزدهم به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامعه هدف خود در ۱۶۱ سرفصل و ماموریت خدمات رسانی می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح آغوش سیمرغ برای اولین بار در سراسر کشور اظهار کرد: در این طرح خانواده‌ها با مراجعه به سازمان بهزیستی کودکانی که دچار معلولیت هستند و زیست خود را طی می‌کنند به فرزندخواندگی می‌پذیرند؛ تا کنون ۴۰۰ خانواده با مراجعه به بهزیستی اقدام به فرزندخواندگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید سازمان بهزیستی قطعا به دنبال توسعه اداره کودکان و نوجوانان است، افزود: در این‌ حوزه رویکرد جدیدی برای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری برای پسا ترخیص خواهیم داشت.

قادری در پاسخ به سوالی درباره میزان خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: هم‌اکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با نگاه سرپرستی و جمعیت به هفت میلیون ۵۰۰ هزار نفر می‌ر‌سد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نطارت بر تخلفات مراکز نگهداری کودکان معلول عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ دستورالعمل برای نظارت وجود دارد؛ این سازمان با دقت و مراجع مردمی و شماره ۱۴۸۰ بیش از ۶۵ هزار تماس در ۲۱ ماه خدمت داشتیم که در کمتر از ۷۲ ساعت رسیدگی شده است.

قادری درباره طرح پلیس اطفال خاطرنشان کرد: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس در حال پیگیری است و سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها نقش مشورتی دارند؛ پس از تکمیل این لایحه در کمیسیون‌های مربوط در زمان کوتاهی قطعا به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات در حوزه مسکن افزود: افق ما رسیدن به ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است؛ تا کنون نیز بیش از ۱۴۰ هزار خانواده در سامانه نهضت ملی ثبت نام کردند که باید فرآیند آن طی شود و بهزیستی در این مسیر در کنار جامعه هدف است.

قادری ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار واحد در این دولت واگذار شده است.

وی در حوزه اشتغال هم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تکلیف قانونی ما ایجاد ۶۵ هزار شغل بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۸۷ هزار شغل ایجاد شد.

قادری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ پشت نوبتی نداریم، گفت: بیش از ۴۰۰ هزار خانواده پشت نوبت بودند و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره اجرای قانون جذب ۳ درصد از معلولین در ادارات گفت: تا پایان سال آزمونی مستقل برای معلولین برگزار خواهد شد.

قادری ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ نفر افراد دارای معلولیت بر اساس کد محل و کد رشته جذب سیستم خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه و برای اولین بار در کمتر از یک ماه گذشته و با مصوبه هیئت دولت از ۲۰ میلیارد به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

ادامه دارد....

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار