نماینده ولی فقیه در مازندران:

جایگاه مردم در لایحه «عفاف و حجاب» مورد توجه قرار گیرد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: جایگاه مردم در لایحه عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان وارد میدان و عمل شوند.
کد خبر: ۶۰۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ - 15July 2023

جایگاه مردم در لایحه «عفاف و حجاب» مورد توجه قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در رویداد بزرگ عفاف و حجاب «رزان» که برگرفته از معنای زیبای زن محترم، باوقار و متین است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: باید از درسی که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) به ما آموختند متناسب شرایط زمان بهره ببریم.

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف باید وارد میدان شده و کار کنیم، اگر خواهران محجبه و برادران متدین وارد میدان شوند مسئولان می‌گویند کار دو قطبی شده؛ از یک طرف دم از طرفداری از تشکل‌های مردمی می‌زنند از طرفی اگر مردم ورود کنند دم از دوقطبی می‌زنند و اصلا ساختار قانونی ندارند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در همین لایحه حجاب و عفاف جایگاهی برای مردم درنظر گرفتند؟ فقط نیروی انتظامی و پیامک اول الی چهارم و ... جریمه ۱۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان و ... و ۲ میلیون تومانی و تمام شد و رفت؟ جایگاه مردم چیست؟ چه کسی باید از مردم دفاع کند؟

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: گیر‌ها و موانع قانونی باید برطرف شود، مردم اگر بخواهند در مقابل بی‌حجابی‌ها و افسارگسیختگی‌ها بایستند چگونه باید وارد میدان شوند؟ حمایت‌های قانون از این‌ها چگونه است؟ مشخص نیست.

این مسئول با بیان اینکه بار این کار روی نیروی انتظامی گذاشته شده است، گفت: اول باید تشکل‌هایی که در حال ساماندهی بی‌حجابی‌ها هستند را بشناسیم و با آن‌ها برخورد کرده و آن‌ها را شناسایی کنیم، برگزاری جلسه و نشستن کاری را درست نمی‌کند، قانون‌نویسان باید قانونی بنویسند تا مشخص شود گروه‌های مردمی چگونه اقدام کنند و چه حمایتی وجود دارد؟

وی خاطرنشان کرد: پشت سر بی‌حجابان، گردن‌کلفت‌ها ایستادند متاسفانه به محض اینکه مردم وارد عمل شوند با چاقو، چوب و چماق می‌زنند؛ چه کسی از گروه‌های مردمی دفاع می‌کند؟ در دادگاه محکوم می‌شوند؛ درد دل کردن بد نیست، اما باید وارد میدان عمل شویم و اقدام عملی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار