مدیر پژوهش و امور آموزش اداره کل حفظ آثار آذربایجان غربی:

در حوزه تدوین تاریخ جنگ استان اقداماتی را شروع کرده ایم

مدیر پژوهش و امور آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی اعلام کرد: استان ما با فقر اسناد در حوزه دفاع مقدس برای انجام تحقیقات و پوژهش های مستند روبه رو است.
کد خبر: ۶۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ - 30November 2015

در حوزه تدوین تاریخ جنگ استان اقداماتی را شروع کرده ایم

«زهرا کرم زاده» طی گفت وگو با خبرگزاری دفاع پرس در ارومیه، با اشاره به فقر اسناد مکتوب، صوتی و تصویری مربوط دوران دفاع مقدس استان، گفت: در سال  76 طی طرحی تمامی اسناد مکتوب، صوتی و تصویری از آذربایجان غربی خارج شد. پیگیر هستیم نسخه ای از اسناد یاد شده را در بانک اطلاعاتی ماوا داشته باشیم تا در زمینه تحقیقات و امور پژوهشی بهره برداری کنیم.

وی درباره فعالیت های حوزه اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: در حوزه اسناد مکتوب، صوتی و تصویری دوران 8 سال دفاع مقدس جمع آوری و پس از نمایه نویسی در نرم افزار ماوا ثبت می گردد.

مدیر پژوهش و امور آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تدوین تاریخ جنگ استان نیز اقداماتی را شروع کرده ایم، افزود: عملیات های انجام شده در آذربایجان غربی طی دوران دفاع مقدس به دو بخش برون مرزی و درون مرزی تقسیم می شود چنان که عملیات برون مرزی دفاع از خاک کشور برابر کشور متخاصم عراق بود و در این رابطه عملیات والفجر 2، قادر 1، 2 و 3، کربلای 2، کربلای 7، نصر 7 و 9، سه کانیان و پدافندی حاج عمران بوده است که تاکنون عملیات کربلای 7 و والفجر 2 با حضور فرماندهان حاضر در آن علمیات بازخوانی و هم روایی شده است.

وی همچنین عملیات درون مرزی را نیز مبارزه رزمندگان با اشرار داخلی دانست و گفت: در این باره عملیات زیادی در استان انجام گرفته است که تاکنون عملیات پاکسازی محور ارومیه – اشنویه مورد بازخوانی، هم روایی و بازدید میدانی قرار گرفته و اطلاعات مطرح شده از سوی فرماندهان حاضر در عملیات ضبط و ثبت شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار