معرفی کتاب؛

«قاسمان زمان از دیار ساوالان»

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان با مصاحبه و تدوین «یوسف بدرزاده» مروری بر زندگی چهل شهید «سیزده ساله» استان اردبیل به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۶۰۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲ - 19July 2023

«قاسمان زمان از دیار ساوالان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» با مصاحبه و تدوین یوسف بدرزاده مروری بر زندگی چهل شهید سیزده ساله استان اردبیل به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات«خط هشت»منتشر شده است.

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» ضمن معرفی چهل شهید سیزده ساله استان اردبیل به خصوصیات اخلاقی و ولایتمداری و روابط با خانواده، آشنایان و دوستان پرداخته و شهدا را را به عنوان الگوی اخلاقی معرفی می‌کند.

بخشی از کتاب

شهید سالار یحیی زاده علاقه زیادی به عزاداری امام حسین (ع) داشت و از عاشقان حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود.

در یادداشت‌هایی که با دست خط خودش موجود است بارها نوشته: خدایا من خجالت می کشم بدن امام حسین (ع) و یارانش در راه اسلام پاره پاره شده باشد و من سالم باشم.

عاشق شهادت بود این را از نوشته‌هایش می توان  فهمید که خودش را شهید خطاب کرده و نوشته، شهید سالار یحیی زاده و زیرش امضا کرده است.

در بین خانواده، فامیل و محله خیلی محبوب بود با همه مهربان بود، شوخی های محبت آمیزی با من و اعضای خانواده داشت به خانواده کمک می‌کرد و همیشه از مظلوم حمایت می کرد.

زمانی که به دنیا آمد هنوز در روستا ساکن بودیم آن زمان صاحب یک پسر و چهاردختر بودم و خیلی دوست داشتم که خدا دومین فرزندپسر را هم به من عطا  کند تا اینکه بعد از چهار دختر خدا سالار را به ما عطا کرد، با وجود اینکه سن و سال کمی داشت ولی اهل نماز و روزه بود در نامه‌هایش همیشه خواهرانش را به رعایت حجاب و حمایت از حضرت امام (ره) و انقلاب سفارش می کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها