مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

فعالیت قرآنی ۱۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی

حجت الاسلام «رمضانی» از فعالیت قرآنی ۱۸ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۲۰ موسسه قرآنی در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 16July 2023

فعالیت قرآنی ۱۸ هزار دانش‌آموز مازندرانیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «اسماعیل رمضانی» مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران  در حاشیه مجمع عمومی و همایش مدیران موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت مازندران که از صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آغاز شد، اظهار داشت: بیش از ۲۲۰ موسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی، اُنس جامعه با قرآن کریم است، افزود: در این راستا تکالیفی برای دارالقرآن تعریف شده است که بیش از ۵۰ عنوان برنامه عمومی و تخصصی را شامل می‌شود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کار سازمان دارالقرآن تربیت کادر متخصص قرآنی بوده و در واقع وظیفه تربیت کادر قرآن به دارالقرآن واگذار شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی ادامه داد: دوره‌های عمومی آموزش قرآن، مربی، داور و مترجم از وظایف دارالقرآن است.

وی با اشاره به اینکه تدبر است که به ما می‌گوید که قرآن از ما چه می‌خواهد و باید در چه مسیری حرکت کنیم، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت تدبر در قرآن این همایش با محوریت تدبر قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: در این راستا دو مسیر شامل تربیت معلمان تدبر و دوره‌های عمومی تدبر قرآن کریم ترسیم شده و در دست انجام است.

این مسئول ادامه داد: در بخش تبلیغ ترویجی، موسسات در طول سال دارای برنامه متنوعی هستند و محدود به مناسبت‌های خاص نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانی یادآور شد: طبق نظرسنجی اخیر سازمان دارالقرآن کشور، استان مازندران حائز رتبه نخست کشور در سال گذشته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار