مرجع تقلید شیعیان:

بهائیت فرقه ضاله است

آیت الله «سبحانی» گفت: بهائیت از ابتدای شکل گیری به عنوان یک انحراف اعتقادی و فرقه ضاله شناخته شده است.
کد خبر: ۶۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ - 16July 2023

بهائیت فرقه ضاله استبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، آیت الله «جعفر سبحانی» مرجع تقلید و از استادان حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در پیامی به همایش بهائیت بازیچه استعمار در تبریز، در پیام خود با اشاره به اینکه ادعای قائمیت علی محمد باب با توجه به احادیث قطعی پذیرفته نبود، اظهار داشت: اوصاف مهدی در احادیث اسلامی به گونه‌ای تبیین شده است که راه هر گونه ادعای دروغین را بسته است، چون که مسلمانان خاتمیت پیامبر اسلام (ص) را مسلم می دانند و هر گروهی که این اصل را نپذیرد، از نظر مسلمانان از اسلام جدا شده است و به هیچ روی نباید خود را برآمده از اسلام بداند.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: ادعای رسالت رهبران آیین بهائی باطل و غیر قابل اثبات بود و مبلغان بهائی هیچ گاه در اثبات این مدعا موفق نبودند و حتی بسیاری از مبلغان آنان، سرانجام مستبصر شدند و از این فرقه به آغوش اسلام بازگشتند.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر در کنار ظهور ادیان الهی شاهد پیدایش مذاهب و فرقه های باطل نیز بوده است، گفت: کتاب های ملل و نحل مشحون است از سرگذشت جریان های گمراه کننده به نام دین و بدیهی است شناخت ریشه های این مذاهب ناروا برای کسانی که در جستجوی حقیقت هستند، سودمند و حتی ضروری است و کسانی که با تاریخ فرهنگی و سیاسی 2 قرن گذشته ایران اندک آشنایی دارند، از چگونگی شکل گیری فرقه ای که امروزه با عنوان بهائیت فعالیت می کنند، با خبرند.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: زمینه های اجتماعی و دینی پیدایش بهائیت و رویدادهای سیاسی مرتبط با آن و مداخلات جانبدارانه حکومت های استعماری از سران و گردانندگان آن و نیز مجموعه باورهایشان، در کتاب ها و مقالات و رساله های پرشمار تحقیقی دانشمندان و علمای بصیر، بررسی و نقادی شده است.

وی دخالت و صحنه گردانی استعمار در به وجود آمدن بهائیت را تایید کرده و ادامه می دهد: در همین رویدادها نشانه های دخالت حکومت استعماری روس و حمایت آن دولت از شخص میرزا حسینعلی نوری آشکار و مشهود است.

وی ادامه می دهد: دومین حادثه تیراندازی بابیان به ناصرالدین شاه بار دیگر نقش میرزا حسینعلی نوری در طراحی این سوءقصد را آشکار کرد و به رغم حمایت آشکار سفارت روس، او به همراه پیروان باب برای همیشه از ایران تبعید شد و در بغداد اقامت گزید و برای چند سال رهبری جریان بابیه را در دست گرفت.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه جانشینان نوری سرانجام موفق به تثبیت فرقه بهائی شدند، یادآور می شود: آنها اشخاصی را در نقاط مختلف جهان به خود جلب کردند؛ ابتدا فرقه خود را یکی از فرق اسلامی می خواندند، اما به تدریج مدعی دین جدید شدند، همچنان که امروزه نیز تشکیلات بهایی را یک دین معرفی می کنند.

وی بهائیت را مذهب بشرساخته توصیف و اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان تعالیم دین بهایی معرفی می شود، گردآوری شده گزیده ها و التقاطاتی است از مکاتب مختلف قدیم و جدید و نیز ادیان گوناگون که تشکیلاتی به نام بهائیت آنرا مدیریت می کند.

آیت الله سبحانی با قدردانی از برگزارکنندگان همایش  بهائیت بازیچه استعمار در تبریز، ابراز امیدواری کرده است سخنرانان با ارایه مقالات عالمانه ارزشمند و روشنگرانه توفیق یابند تا حقایق را روشن کنند.

همایش بهائیت بازیچه استعمار امروز در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار