به گزارش خبرنگار دفاعپرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست کارگروه محتوایی و سوژهیابی ادارهکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار داشت: نخستین و مهمترین هدف از نمایش آثار در موزهها، ایجاد ارتباط ميان بازديدکننده و آثار است که الگوها و جلوههای ويژه خود را دارد و مخاطبشناسی نیز محور مهمی در تعيين اين الگو بهشمار میرود.
وی با بیان اینکه موزه تأثير فرهنگی، هنری و ايجاد رابطه بصری از طريق برخورد مستقيم و غيرمستقيم با ادوات جنگی فراهم میآورد افزود: موزه تنها وسیله ارتباط عینی نیست بلکه هدف موزهها به عنوان یکی از نهادهای مهم فرهنگی علاوه بر جنبههای تفريحی و کسب لذت، دارای نقش اطلاعرسانی و يادگيری نيز میباشد.
حبیبی ادامه داد: کارگروههای محتوایی این مجموعه فعال شد كه در گام نخست بهدنبال حدود ۳۰۰ سوژه خواهیم بود و در اختیار گروه طراح قرار خواهد گرفت كه از میان این تعداد 100 سوژه با توجه نقش استان گیلان توسط کارشناسان انتخاب و برای تكمیل، راست آزمایی و سناریو نویسی این موارد بررسیهای لازم با پیشكسوتان ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ناجا، بسیج و سایر اقشار در انجام میگیرد.
وی ادامه داد: بعد از تكمیل مراحل سناریو نویسی خرید تجهیزات مورد نیاز و در گام بعدی ساخت و نصب آنها در دستور كار قرار دارد كه البته به دلیل محدودیت فضا درصدی از سوژهها نیز بصورت دیجیتال كار و ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/