تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در دهه اول محرم

حمایت از فضاآرایی‌های مردمی، اجرای کاروان خودرویی «اذن عزا»، نصب ۹۰ المان در نقاط مختلف شهر مشهد و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۲ نقطه از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در دهه اول محرم است.
کد خبر: ۶۰۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ - 16July 2023

تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در دهه اول محرمبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یوسف اسماعیل‌زاده» معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه اول محرم مدیریت شهری مشهد، اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن دین کار مردم و وظیفه دستگاه‌ها و ساختارها تسهیل‌گری و حمایت است؛ بر همین اساس سیاست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در دهه اول محرم فعالیت غیرمستقیم است و از برگزاری برنامه‌ها حمایت می‌کند و به صورت مستقیم برنامه‌ای برگزار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در فضاآرایی‌های مردمی دخالت نخواهیم کرد، بلکه امکاناتی به هیئت‌ها ارائه می‌شود و همچنین نمایشگاهی برپا خواهد شد تا اقلام مورد نیاز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد، البته شورای هیئت‌ها، فرمانداری مشهد و سایر دستگاه‌های حاکمیتی نیز اقداماتی دارند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری از طریق سامانه سما که سامانه تشکل‌های مردمی است و هم از طریق نمایشگاه حسینیه‌‌ای به وسعت یک شهر اقلام مورد نیاز را ارائه خواهد کرد این در حالی است که حسینیه‌ای به وسعت یک شهر را با همکاری شهروندان رقم خواهیم زد و بخش دیگری از این اقدام توسط هیئت‌ها با نصب پرده‌های‌ عرضی است، سازمان نیز آماده همکاری در تولید این نوع پرچم‌ها به صورت مشارکتی است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد یکی‌ از دغدغه‌های اصلی را فضاآرایی ‌شهری دانست و گفت: درخواست‌ها از طریق سامانه سما بررسی و به صورت غیرنقدی حمایت‌هایی انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: از نمایش‌های آیینی در این ایام حمایت می‌شود، در همین راستا در پنج بوستان‌ از جمله رودپارک، ملت و کوهسنگی نمایش برگزار می‌شود. پویش نصب پرچم سردرب منازل نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. این اقدام که از نمادهای محرم است تحت پویش «هر خانه یک حسینیه» اجرا می‌شود.

اسماعیل‌زاده از حمایت برگزاری حسینیه‌های کودک در ایام محرم خبر داد و اذعان داشت: این حمایت در قالب آموزش مربی، ارائه بسته محتوایی و بسته بازی صورت می‌گیرد. نقالی و پرده‌خوانی را نیز در سطح شهر اجرا می‌شود، کاروان خودرویی «اذن عزا» نیز به صورت مردمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شیرخوارگان حسینی در ۱۲ نقطه از شهر به صورت مردمی، گفت: نصب ۹۰ المان محرمی در سطح شهر نیز از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد است.

این مسئول در خصوص پویش نذر‌ من که با هدف‌ حمایت از حفظ محیط زیست برگزار می‌شود، تاکید کرد: از هیئت‌ها نیز می‌خواهیم از ظروف پلاستیکی استفاده نکنند، با توجه به گرمای هوا، پویش آبیاری درختان خیابان‌های فرعی را داریم که این اقدام‌ اهمیت دارد. اقدام مشترکی بین شهرداری مشهد، پلیس راهور و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته و ۵۰۰ نقطه مناسب برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی مشخص شده و به این نقاط مجوز داده شده است.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: فضاهایی در سطح شهر برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های مذهبی آماده شده است و تا پایان دهه اول محرم نسبت به جمع‌‌آوری آن‌ها اقدام نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها