همزمان با مناقشات مرزی کنونی لبنان با اراضی اشغالی مطرح شد؛

ارزیابی ژنرال صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان

فرمانده جبهه شمالی رژیم صهیونیستی در جمع مقامات صهیونیستی در اظهاراتی به ارزیابی آخرین وضعیت تنش مرزی در مواجهه با نیرو‌های حزب الله لبنان پرداخت.
کد خبر: ۶۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ - 16July 2023

ارزیابی ژنرال صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ با حزب‌الله لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرمانده جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در جمع فرماندهان و مقامات منطقه شمالی فلسطین اشغالی در ارزیابی وضعیت تنش و درگیری در مرز با لبنان، وقوع هرگونه درگیری نظامی در شرایط کنونی با نیرو‌های جنبش حزب الله لبنان را دور از انتظار دانست.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه یکشنبه به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: ژنرال «آوری گوردین» فرمانده جبهه شمالی رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات محلی و فرماندهان نظامی در منطقه شمالی فلسطین اشغالی در ارزیابی از وضعیت تنش در مرز‌های مجاور با خاک لبنان، وقوع هرگونه درگیری مستقیم نظامی در شرایط کنونی با نیرو‌های جنبش حزب الله لبنان را بعید دانست.

در این گزارش آمده است که نیرو‌های حزب الله لبنان با نصب چادر‌هایی در روستای «الغجر» واقع در حریم ارضی خود از ابتدای ژوئیه / خرداد ماه گذشته میلادی موجب واکنش ارتش رژیم صهیونیستی شده است و این اقدام به بروز تنش‌هایی مرزی میان دو لبنان و تل آویو گشته و رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرقانونی خواستار برچیده شدن این چادر‌ها از بخش‌های مجاور نقاط مرزی با فلسطین اشغالی شده است.

بر پایه این گزارش، مقامات لبنان بار‌ها با رد زیاده‌خواهی‌های تل آویو، منطقه الغجر را طبق موازین بین‌المللی مصوب سازمان ملل متحد جزئی از خاک خود اعلام کرده و از نظامیان این رژیم خواسته است که با برچیدن سیم‌خار از مناطق اشغال شده این روستای مرزی عقب نشینی کند.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز مقامات لبنان با ارسال شکوائیه‌ای رسمی به سازمان ملل متحد با موضوع اشغال نقاطی از خاک لبنان در منطقه مرزی الغجر توسط ارتش رژیم صهیونیستی این اقدام غیرقانونی را خطرناک و نقض آشکار حاکمیت این کشور به بهانه تصاحب روستای الغجر از سوی تل آویو دانستند.

چندی قبل نیز، خبرنگار شبکه المنار در جنوب لبنان گزارش داد که دشمن صهیونیستی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر که کنترل آن به دست لبنان است، قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در این بخش از روستای مرزی الغجر اقدام به نصب ستون‌های آهنین و دوربین‌های جاسوسی بر روی آن‌ها به سمت مناطق آزاد شده لبنان، کرده است.

این در حالیست که سازمان ملل هیچ واکنشی نسبت به نقض قطعنامه این سازمان از سوی رژیم صهیونیستی نشان نداده است.

هفته گذشته نیز روزنامه الاخبار در گزارشی به این نکته اشاره کرد که مقامات لبنانی از حزب الله در این کشور در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند به طوری که تل آویو سعی دارد موضوع توقف تجاوز به روستای الغجر لبنان را منوط به جمع آوری چادر‌های حزب الله در مزارع شبعا کند، اما مسئولان لبنانی معتقدند که هرگز معامله‌ای در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

همچنین چند هفته قبل، حزب الله لبنان ۲ چادر در داخل مزارع شبعا نصب کرده که باعث ایجاد ترس و وحشت میان صهیونیست‌ها شده است به طوری که مقامات این رژیم، از طریق کانال‌های سیاسی و واسطه‌ها، برای جمع کردن این چادر‌ها تلاش می‌کند.

روز پنجشنبه گذشته نیز حزب الله لبنان اقدامات رژیم صهیونیستی در مرز‌ها از جمله ایجاد سیم خاردار و دیوار سیمانی در اطراف شهرک الغجر را محکوم کرد.

لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول ۷۹ کیلومتر دارند که همواره طی دوره‌های مختلف بر اثر سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است. عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) از جنوب لبنان نیز پایان تجاوزکاری‌های این رژیم در مناطق مرزی با لبنان نبود، زیرا هنوز بخش‌هایی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.

به تازگی نیز تنش‌های بی سابقه‌ای در مثلث مرزی لبنان-سوریه- فلسطین اشغالی و مشخصاً منطقه کفرشوبا رخ داد. چند هفته قبل لبنانی‌ها موفق شدند وارد خاک این کشور در پشت به اصطلاح «خط عقب نشینی» که کنترل آن در دست اشغالگران صهیونیست بوده، شوند و پرچم لبنان را در این منطقه به اهتزاز درآورند.

مردم لبنان منتظر روزی هستند که تمامی اراضی باقیمانده تحت اشغال در مزارع شبعا و کفرشوبا و بخش لبنانی روستای الغجر آزاد شود تا شادی خود را کامل کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار