استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند

«احمدزاده» گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی سلحشور و انقلابی هستند که با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند.
کد خبر: ۶۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ - 17July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در جشن عشایر که در دشت «سقاوه» شهرستان «مارگون» با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی سلحشور و انقلابی هستند که با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند و نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در دفاع مقدس داشتند و تعداد زیادی شهید، جانباز و آزاده به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد شامل عشایر بویراحمدی و قشقایی هستند که همیشه پای اسلام، نظام توحیدی‌مان و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

احمدزاده با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۲ هزار نفر عشایر هستند، گفت: عشایر کوچ‌روی این استان ۱۲ هزار خانوار هستند که قشلاق آنها عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و گچساران و پیلاق آنها در شهرستان‌های مارگون، بویراحمد و دنا و تعدادی از شهرستان‌های استان اصفهان است.

وی بیان داشت: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از طوایف و ایلات مختلف هستند و جمعیت عشایر کوچ‌روی شهرستان بویراحمد حدود ۴۴ هزار نفر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه عشایر امروز امیدوارند با وسعت نظر و حمایت‌های بی‌دریغ دولت، امید به آینده پیدا کنند، ابراز داشت: همانطور که دولت سیزدهم تاکنون توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اعتبارات داشته، امیدواریم این توجه متوجه عشایر استان و کشور نیز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار