در مراسم بزرگداشت روز خانواده و بازنشستگان مطرح شد؛

سردار رادان: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در حوزه‌های مقابله با سرقت و پیشگیری از جرائم

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه پیشکسوتان در مقام استاد هستند، گفت: از ظرفیت پیشکسوتان در ماموریت‌هایی نظیر مقابله با سرقت، راهپیمایی اربعین و در حوزه‌های اطلاعات، پیشگیری، تحقیقات و پژوهش و ... استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۶۰۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 17July 2023

سردار رادان: بهره‌مندی از ظرفیت پیشکسوتان در حوزه‌های مختلف/ به‌کارگیری پیشکسوتان در حوزه‌های مقابله با سرقت، حوزه‌های اطلاعات، پیشگیریبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم پیشکسوتان فراجا با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس هیئت مدیره کانون پیشکسوتان فراجا، سردار «علی بزرا» مشاوره ویژه فرمانده کل انتظامی در امور بازنشستگان، سردار «ابراهیم کریمی» معاون نیروی انسانی فراجا و جمع کثیری از پیشکسوتان یگان‌های ژاندارمری، شهربانی و کمیته سابق در کانون بازنشستگان فرماندهی انتظامی کشور برگزار شد.

سردار رادان در این مراسم اظهار داشت: از اینکه توفیق رفیق شد در جمع پیشکسوتان و اساتید خود که با تک تک آن‌ها خاطره دارم حضور یابم خدا را شاکر هستم.

فرمانده فراجا یادآور شد: شما پیشکسوتان انتظامی کشور جزو مردان مردی هستید که در طول دوره خدمت خود در دو جبهه جنگیدید، یکی جبهه ماموریت‌ها در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور که از خودتان خاطره رزم به یادگار گذاشتید و دوم، جبهه مقابله با سختی‌ها، هم دشواری‌های طبیعی و سرما و گرما در استان‌های مختلف و هم مقابله با کمبود‌ها و سختی‌هایی که از نظر امکانات وجود داشت.

وی عنوان داشت: به مناسبتی که به همراه تنی چند از پیشکسوتان در خدمت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بودیم صحبت از انجام وظیفه بود، ایشان فرمودند در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کاری یک ثوابی دارد، اما تاکید کردند که ثواب همه کار‌ها به یک اندازه نیست، بلکه هرچه کار سخت‌تر، ثوابش بیشتر.

سردار رادان تاکید کرد: تمام پیشکسوتان فراجا جزو کسانی هستند که کار‌های سختی را در نظام جمهوری اسلامی انجام داده‌اند و حتما هم برای آخرت خود کوله‌باری پر از خیر و برکت را جمع کرده‌اند و هم در دنیا برای هم‌سنگران خود خاطرات خوش و نیکویی را به جا گذاشته‌اند. نهایت عاقبت به خیری این است که یک نفر هم در انجام ماموریت‌های سخت موفق باشد و هم خاطرات خوبی را از خودش برای دیگران به جا بگذارد که این ویژگی در تمام اساتید پیشکسوت فراجا وجود دارد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «بازنشسته» لفظ مادی است که در لغت به کار می‌رود، اما در حقیقت باید به کسی بازنشسته بگوییم که واقعا از کار باز نشسته باشد و چیزی برای ارائه نداشته باشد. این در حالی است که پیشکسوتان فراجا همگی کوله‌باری از تجربه هستند و به همین خاطر باید از آن‌ها با الفاظی مثل «استاد» و «پیشکسوت» یاد کنیم. شما استادانی هستید که همه ما به شاگردی شما افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبیعتا هرچقدر برای معیشت همکاران شاغل تلاش کنیم، برای پیشکسوتان نیز همان تلاش را انجام می‌دهیم، چراکه معتقدیم پیشکسوتان جدا از همکاران شاغل نیستند. تا امروز هم در برنامه‌های ما این مسئله دیده شده و در آینده هم دیده خواهد شد.

سردار رادان با تاکید بر این که پیشکسوتان فراجا باید همچنان در صحنه باشند، گفت: ما انتظار داریم که پیشکسوتان همواره در ماموریت‌ها بروز و ظهور داشته باشند، بنابراین از دوستان کانون بازنشستگان خواهش کرده‌ام که این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار قرار دهند تا بتوانیم از ظرفیت اساتید پیشکسوت در ماموریت‌هایی نظیر مقابله با سرقت، راهپیمایی اربعین و در حوزه‌های اطلاعات، پیشگیری، تحقیقات و پژوهش و ... استفاده کنیم.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت پیشکسوتان به صورت عملیاتی‌تر استفاده کنیم که این موضوع را می‌توان در راهپیمایی اربعین امسال در دستور کار قرار داد، به نحوی که می‌توان یک محور از محور‌های چندگانه اربعین را به طور کامل در اختیار پیشکسوتان قرار داد تا خودشان آن را مدیریت کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه اسم شما باید در مقام استاد و پیشکسوت باشد، گفت: بازنشسته شاید یک لفظ در معنای مادی و عادی باشد، اما در معنای حقیقی کسی بازنشسته است که باز، نشسته است؛ یعنی هیچ دستاوردی از خودش نداشته و ندارد تا ارائه دهد، اما شما مردان دلاور پیشکسوت و استاد کل فراجا هستید و به شاگردی شما عزیزان افتخار می‌کنیم باید همچنان در صحنه بمانید و در ماموریت‌ها بروز و ظهور داشته باشید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار