با حضور محمدرضا باهنر؛

مراسم بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره) در کاشمر/ رونمایی از کتاب گلواژه­ های ماندگار

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز شهادت مجاهد شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره) برنامه ­های ویژه ­ای در کاشمر برگزار می­ شود.
کد خبر: ۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ - 30November 2015

مراسم بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره) در کاشمر/ رونمایی از کتاب گلواژه­ های ماندگار

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرا رسیدن دهم آذرماه، هفتاد و هشتمین سالروز شهادت اسوه دیانت و سیاست شهید مدرس(ره)، محمد یعقوبی مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) ویژه برنامه­ های این ایام را اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم سالروز شهادت این شهید عزیز از مدت­ها قبل آغاز شده که وارد مرحله اجرایی شده است.

مسابقه اینترنت

محمد یعقوبی افزود: بر اساس برنامه ­ریزی های انجام شده مراسم بزرگداشت شهید مدرس با برنامه­ های متنوعی برگزار خواهد شد که از جمله می­ توان به برگزاری مسابقه اینترنتی از طریق وب سایت مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) و تهیه بروشور با موضوع دیدگاه­های شهید مدرس در مورد اتحاد دولت و ملت با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری دعای روحبخش کمیل با دعوت از مداحان کشوری، برگزاری نمازجمعه و برگزاری دعای ندبه 13 آذرماه همزمان با نماز صبح در محل زیارتگاه شهید مدرس و پخش مستقیم از طریق رسانه ملی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالروز شهادت شهید مدرس(ره) می باشد.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) خاطرنشان کرد: نهم آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء، محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین­المللی در محل زیارتگاه شهید مدرس برگزار می گردد، ضمن اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش به منظور آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با شخصیت و اندیشه ­های شهید مدرس(ره) و همچنین ارسال کتاب­های داستان از زندگی این شهید والامقام به مهدالرضاهای سراسر کشور از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالروز شهادت شهید مدرس است.

حضور محمدرضا باهنر در کاشمر

یعقوبی تصریح کرد: برنامه اصلی بزرگداشت شهید مدرس نیز در روز دهم آذرماه ساعت 8/30صبح همزمان با سالروز شهادت این عالم مجاهد و روز مجلس با سخنرانی مهندس باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان کشوری و استانی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان کاشمر در محل زیارتگاه شهید آیت الله مدرس برگزار خواهد شد و امیدواریم امسال شاهد برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم سالروز شهادت شهید مدرس و اجرای برنامه ها در خور شأن و شخصیت این شهید عزیز باشیم.

همایش پیاده روی

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) ادامه داد: نصب بنر در برخی مساجد بین راهی آستان قدس به منظور معرفی زیارتگاه شهید مدرس(ره)، انتشار ویژه نامه معرفی شهید مدرس(ره) در یکی از نشریات کثیرالانتشار کشور و همچنین رونمایی از کتاب «گلواژه های ماندگار» مشتمل بر اظهار نظرها و یادداشت­ های شخصیت­های مختلف کشوری در مورد شهید مدرس و زیارتگاه این شهید والامقام در دهم آذرماه هم از دیگر برنامه های بزرگداشت می باشد.همچنین برگزاری همایش پیاده ­روی حرم تا حرم از امام­زاده سید حمزه تا زیارتگاه شهید مدرس همراه با قرائت زیارت اربعین در جوار حرم این شهید والامقام که روز چهارشنبه11 آذرماه ساعت 9/30 صبح برگزار می­ شود.

توضیحاتی درخصوص کتاب گلواژه های ماندگار
کتاب گلواژه های ماندگار منظومه­ ای از تصاویر و دست نوشته های بازدید کنندگان موزه و آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس است که در قطع رحلی و ۱۶۰ صفحه به چاب رسیده است.
این کتاب به همت موسسه حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) و مجموعه فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس در سه فصل تنظیم شده است.
فصل اول این کتاب باعنوان شهید مدرس را بیشتر بشناسیم، که به معرفی شهید آیت الله مدرس می پردازد و تصاویری از زندگی و فعالیت های مذهبی و سیاسی آن مرد بزرگ در این کتاب گنجانده شده است.
فصل دوم این کتاب با عنوان دست نوشته ها سخن می گویند، فصل اصلی کتاب است که دست نوشته های مسئولین و شخصیت های برجسته کشوری که به مناسبت های مختلف به زیارتگاه و موزه شهید مدرس مراجعه کرده­اند را نشان می­دهد که نمونه آن اولین دستخط در ۱۰ آذر ۱۳۸۳ توسط دکتر حداد عادل ریاست وقت مجلس در سال ۱۳۸۳ می باشد.
فصل سوم این کتاب درباره زیارتگاه شهید مدرس هست که تاریخچه­ ای از اولین بنا و فعالیت­های عمرانی و مذهبی و فرهنگی و مراسمات مهم برگزار شده را به صورت تصویر روایت می­ کند.

نظر شما
پربیننده ها