رئیس‌جمهور:

پتروشیمی گچساران از جلوه‌های تبدیل تهدید و تحریم به فرصت است

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: ملت ایران این هنر را دارد که تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند و پتروشیمی گچساران یکی از جلوه‌های تبدیل تهدید و تحریم به فرصت است.
کد خبر: ۶۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ - 17July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور امروز در آیین افتتاح پتروشیمی گچساران اظهار داشت: امروز در جهت رشد تولید و افزایش اشتغال و در جهت تحقق شعار «ما می‌توانیم» و امیدوارسازی مردم به اینکه کارهای نیمه‌تمام به نتیجه می‌رسد، گام بزرگی برداشته شد.

وی افزود: پتروشیمی گچساران مجموعه امید‌آفرینی برای مردم و حوزه تولید بوده و در جهت رشد تولید که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس‌جمهور به ویژگی‌های پتروشیمی گچساران اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه یک واحد تولیدی به صورت زنجیره‌ای است یعنی پایین‌دستی‌های فعالی دارد که این زنجیره بودن ارزش‌ افزوده ایجاد می‌کند و جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد.

رئیسی ایرانی بودن این پروژه را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و گفت: ابراز به کار رفته در این پروژه و مهندسین آن ایرانی هستند که این موضوع مایه افتخار کشور است.

وی افزایش اشتغال را از دیگر ویژگی‌های پتروشیمی گچساران عنوان و اضافه کرد: ویژگی دیگر این طرح این است که گازهای مشعل را جمع‌آوری می‌کند و این کار حرکت مثبتی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید ثروت برای کشور بر پایه کار علمی و فناورانه از دیگر ویژگی‌های پتروشیمی گچساران است، ابراز داشت: این مجتمع عظیم در شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که در این راستا نیازهای این استان هم باید دیده شوند.

رئیسی متذکر شد: بخش قابل توجهی از کار احداث پتروشیمی گچساران در دو سال اخیر و با تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ملت ما این هنر را دارد که تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند و پتروشیمی گچساران یکی از جلوه‌های تبدیل تهدید و تحریم به فرصت است.

رئیس‌جمهور متذکر شد: در مصوبات این سفر، حدود دو هزار و ‌۶۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی قرار داده شده که این موضوع همکاری استاندار و نمایندگان و مسئولان ادارات و سازمان‌ها و نیروهای فعال بسیجی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار