طی دیداری؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان: تشکل مردمی و جهادی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی گسترده دارند

سرهنگ «حبیبی» با اشاره به استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و جهادی در برهه‌های زمانی مختلف گفت: این ظرفیت در کنار کمک به تحقق اهداف عالی انقلاب، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 17July 2023

تشکل مردمی و جهادی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی گسترده دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در دیدار با دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و جهادی در برهه‌های زمانی مختلف را نشان از ظرفیت عظیم این جریان در امر کارهای فرهنگی توسعه و پیشرفت جامعه بیان کرد و اظهار داشت: این ظرفیت در کنار کمک به تحقق اهداف عالی انقلاب، باعث رشد و بالندگی نیروهای مستعد شده و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش اثرگذار مردم در دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به تهاجم گسترده دشمنان با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی، بنابراین بدون حضور و مشاركت مردم امكان مقابله وجود نداشت، لذا حضرت امام خمينی(ره) با آگاهی کامل از نقش مردم، برخلاف ديگران اعتقاد به مردمی كردن جنگ داشتند و تا زمانی‌که جنگ مردمی نبود، ما توفيقاتی نداشتيم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه در دوران انقلاب و بعد از آن مساجد و پایگاه‌های نیرومند انقلاب اسلامی سنگرهای مستحکم مبارزه تبدیل شدند افزود: اقشار انقلابی با وفاق گروهی در درون این پایگاه‌های عظیم محلی با مسئولیت‌های دینی، تصمیمات انقلابی و تعاون اجتماعی آشنا شده و خود را برای یک نبرد طولانی به‌ منظور حاکمیت بر سرنوشت خویش آماده کردند.

حبیبی ادامه داد: در نهادهای مذهبی همچون مساجد همواره گروه‌هایی از مسلمانان، سازمان‌های غیررسمی تشکیل داده و در جهت تحقق اهداف متعالی اسلام و احیای برخی کنش‌های اجتماعی پیوسته هم‌چون همکاری، هم‌یاری و نیز نفی کنش‌های اجتماعی گسسته‌ای چون رقابت و ستیزه تلاش می‌کردند.

وی با ابراز خرسندی از جشن‌های مردمی عید غدیر امسال، آن را الگوی خوبی برای شادی تعالی‌بخش و نشاط در جامعه عنوان کرد و گفت: این جشن نمونه متفاوتی از جشن‌های مردمی بود که با حضور همه اقشار در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار