محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان شد

طی مراسمی با حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی، فرشاد محمدی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان معرفی شد.
کد خبر: ۶۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 17July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، طی مراسمی با حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی، فرشاد محمدی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان معرفی شد.

«محمد احمدوند» معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین تودیع و معارفه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، اظهار داشت: از مدیران استانی تقاضا داریم همکاری خوبی با مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند، همچنین از همکاران این اداره کل هم مطمئن هستیم که در راستای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های این نهاد هیچ‌گونه کوتاهی نکرده و نهایت همکاری را با مدیرکل جدید خواهند داشت.

وی افزود: در بعضی استان‌ها، مدیران با فضای کتابخانه‌ها و کتابخانه آشنایی کافی ندارند و ممکن است خودشان که به میزان انتظار کتاب نخوانند آشنایی با فضای کتابخانه و خدمات این نهاد ندارند. اما خدمات ارایه شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بیانگر آن است که در این استان شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: از مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان انتظار داریم و کمک خواهیم کرد که اولین کتابخانه سیار استان راه اندازی کنند در صورتی که خودرو مربوط از سوی استان تامین شود قول می‌دهم در تجهیز آن از قبیل؛ کتاب، کتابدار و تأمین منابع هر کاری لازم باشد انجام دهیم تا اولین کتابخانه سیار استان هرمزگان راه‌اندازی شود.

در ابتدای این مراسم، امینه دریانورد مدیرکل اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گزارش عملکرد زمان مدیریت خود را ارائه داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب با بیان اینکه در هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام، اهمیت ویژه‌ای به موضوع مهم کتاب و کتابخوانی داده نشده است، تصریح کرد: چراکه معجزه دین اسلام، معجزه خواندن و علم است ماندگار می‌باشد.

حمیدرضا زارعی مدیر کل امور اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این آیین اظهار داشت: اگر کتابخوانی سه ضلع داشته باشد، یک ضلع آن، کتابخانه‌ها، کتابفروشی‌ها و نویسندگان و…، ضلع دوم آن نیز مردم و مشارکت‌های مردمی باشد قطعا ظلع سوم آن، مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی هستند، باید در راستای کتابخوان کردن مسئولان تلاش شود و برای تحقق این امر باید به دنبال ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید برویم.

وی افزود: برای افزایش سرانه کتابخوانی و نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی که خود زمینه‌ساز سایر فرهنگ‌ها است، باید از مشارکت‌های مردمی با بهره برد، حتی ضروری است مجمع خیرین کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی شود.

در ادامه این آیین، فرشاد محمدی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، اظهار داشت: با همت همکاران اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، اصحاب فرهنگ و هنر خاصه کتابداران و همچنین کمک مسوولان، علاوه بر تلاش در جهت حوزه کتاب و کتابخوانی،به اهالی کتاب و کتابخوانی و رسانه قول می‌دهیم کتابخانه مرکزی شهر بندرعباس طی ماه‌های آینده تحویل دهیم.

در پایان این آیین تودیع و معارفه، از زحمات امینه دریانورد مدیرکل اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان تجلیل و حکم فرشاد محمدی مدیرکل جدید این نهاد اعطاء شد.

فرشاد محمدی متولد ۱۳۶۴ دارای مدرک کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی و دانشجوی مقطع دکتری این رشته است. از سوابق وی نیز می‌توان به معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مشاور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی هرمزگان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار