در نشست مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی تاکید شد؛

توزیع اقلام ماه محرم بین هیئت‌های مذهبی تنها از طریق سامانه بیرق

«عابدینی» گفت: امسال نیز اقلام ماه محرم فقط از طریق این سامانه، بین هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد، لذا این هیئت‌ها می‌توانند برای دریافت اقلام ماه محرم، در ثبت‌نام در سامانه ببرق اقدام کنند.
کد خبر: ۶۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 17July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در اولین نشست مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی استان هرمزگان اظهار داشت: اساس کار خیر انجام دادن، یک اتفاق خوب است.

وی افزود: در این اتفاق خوب چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد، حضرت علی علیه‌السلام وقتی کار خیر انجام می‌دادند هیچ کس از فردی خیر اطلاعی نداشت و نمی‌دانست چه کسی این کارهای خیر را انجام می‌دهد تا زمانی که سحرگاه ماه مبارک رمضان، شمشیر خوردند مردم فهمیدند که فرد خیر، امیر مومنان علی علیه السلام بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: خداوند توفیق را به کار جمعی می‌داند نه فردی؛ در حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، جایگاه نماز در دین همانند سر نسبت به بدن انسان بیان شده است، انسان‌ها بدون دست یا پا می‌توانند ادامه حیات دهند اما زندگی بدون سر که محل مغز و تفکر است، ممکن نخواهد بود، نماز جماعت خیلی عزیز است، لذا انسان‌ها با حضور در جمع‌های بزرگ است که اتفاقات خوب را رقم می‌زنند.

در ادامه این نشست، مجتبی عابدینی مسئول بنیاد دعبل خزاعی استان هرمزگان با اشاره به تاریخچه و فلسفه ایجاد این بنیاد،گفت: بنیاد دعبل خزاعی از سال ۱۳۸۲ و با هدف خدمت‌رسانی و اهداف صنفی برای جامعه ستایشگران، شعراء و ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت تشکیل شده است.

وی در ادامه، شناسایی مداحان، شعرا و ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ساماندهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی در جهت ارتقای بنیه فرهنگی مادحان ذاكران وشاعران اهل بیت(ع) و همچنین پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران شعرا و ذاكران اهل بیت(ع) در جهت اعتلا و تعمیق فرهنگ مكتب عصمت و طهارت(ع) را از دیگر اهداف تشکیل بنیاد دعبل خزاعی برشمرد.

مسئول بنیاد دعبل خزاعی استان هرمزگان با اشاره به سامانه جامع و کامل بیرق، اضافه کرد: امسال نیز اقلام ماه محرم فقط از طریق این سامانه، بین هیئت‌های مذهبی توزیع خواهد شد، لذا این هیئت‌ها می‌توانند برای دریافت اقلام ماه محرم، در ثبت‌نام در سامانه ببرق اقدام کنند.

عابدینی در ادامه تصریح کرد: در ابتدا هیئت‌های مذهبی باید اطلاعات خود را در سامانه بیرق ثبت کنند و سپس بعد از تأیید مقدار اقلام خود را بر اساس سهمیه تعیین شده انتخاب کنند.

مسئول بنیاد دعبل خزاعی استان هرمزگان همچنین از عضویت خواهران در این مجمع خیرین خبر داد.

در ادامه این نشست، سایر اعضای مجمع نیز نظرات خود را در خصوص تشکیل مجمع خیرین بنیاد دعبل بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار