طب سنتی ایرانی در ارتقاء نظام سلامت نقش مهمی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر نقش مهم طب سنتی ایرانی در ارتقاء نظام سلامت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 17July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل «رامین نسیمی دوست»، معاون درمان دانشگاه ظهر امروز (دوشنبه) با اشاره به نامگذاری ۲۵ تیر بعنوان «روز ملی طب سنتی ایرانی» و تبریک این روز به متخصصین و همکاران این رشته گفت: گرامیداشت روز ملی طب سنتی ایرانی فرصتی برای توجه اذهان عمومی به این قشر مهم عرصه سلامت جامعه است.

وی اظهارداشت: متخصصین طب سنتی ایرانی به عنوان اعضای تیم سلامت در بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء سبک زندگی سالم و پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن و درمان آن، نقش پررنگی در ارتقای سلامت جامعه دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در چند سال اخیر و به دنبال احیای مجدد طب سنتی ایرانی، روز ۲۵ تیر ماه مقارن با تصویب سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، با درایت وزیر محترم بهداشت روز «طب ایرانی» نامگذاری شده و نامگذاری یک روز در تقویم کشور به نام طب سنتی توسط بالاترین سطح تصمیم گیری در حوزه سلامت یعنی وزارت بهداشت حاکی از توجه ویژه در سطوح بالایی کشور به احیای این رشته به روش علمی می‌باشد که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در بند ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت بدان تاکید و اشاره شده است.

دکتر نسیمی دوست بیان داشت: قدمت و پیشینه طب سنتی را در هیچ کشوری به درستی نمی‌توان تخمین زد، اما می‌توان این احتمال را داد که با خلقت بشر علم پزشکی نیز به وجود آمد.

وی تصریح کرد: در مجموع کشور ایران با وجود پزشکان سرشناسی، چون زکریای رازی، ابوعلی‌سینا، مجوزی، موفق‌هروی، جرجانی، حکیم مؤمن در زمره پیشروان علم طب قرار میگیرد.

معاون درمان دانشگاه اظهار امیدواری کرد با بهره گیری علمی و اصولی از پیشینه طب سنتی ایرانی و همت صاحب نظران این رشته، در چند سال آینده بتوان کشور را از ورود بی رویه دارو‌های شیمیایی برای بیماری‌های مزمن و پذیرش وابستگی دارویی و به تبع آن اقتصادی و گاهاً سیاسی به ابرقدرت‌های جهان، نجات داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار