در نشست «جهاد تبیین» مطرح شد؛

سردار اشتری: امروز قدرت دفاعی ما موجب بازدارندگی است/ محاسبات دشمن در اغتشاشات سال گذشته غلط بود

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز قدرت دفاعی ما موجب بازدارندگی است؛ اما دشمنان مخالف این پیشرفت‌ها هستند؛ چراکه امروز اگر این بنیه دفاعی را نداشته باشیم، دشمن حتماً به ما حمله می‌کند؛ ولی با این وجود می‌ترسد.
کد خبر: ۶۰۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ - 18July 2023

سردار اشتری: امروز قدرت دفاعی ما موجب بازدارندگی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست «جهاد تبیین» که در مسجد جامع اصفهانک برگزار شد، با بیان این‌که امروز هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب برطرف شدن بسیاری از تهدیدات شده است، اظهار داشت: امروز امنیت و آرامش ما مدیون خون شهدا و هدایت‌های امام خامنه‌ای است.

سردار اشتری با اشاره به حوادث دهه ۶۰، تصریح کرد: همزمان که جنگ بر مردم ما تحمیل شده بود و رزمندگان درگیر جنگ بودند، گروهک‌های الحادی و منافقین در شهر‌ها فتنه ایجاد کرده و در طول روز در تهران حتی بیش از ۷۰ نفر را ترور می‌کردند و در سطح کشور روزانه ۱۵۰ ترور هم صورت می‌گرفت.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس همه دنیا پشت سر صدام بودند و به او کمک می‌کردند؛ اما مردم ما با دست خالی پیروز شدند، گفت: در دهه‌های بعد هم فتنه‌های زیادی را داشتیم از جمله فتنه سال ۱۳۷۸، فتنه سال ۱۳۸۸ و فتنه سال ۱۳۹۶؛ اما در فتنه‌ای که پاییز سال گذشته شکل گرفت، دشمن از قبل برنامه‌ریزی کرده بود که آخر شهریور و اوایل مهر در کشور التهاب ایجاد کند.

سردار اشتری تأکید کرد: دشمن می‌داند که پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران کم نبوده است؛ اما متأسفانه امروز عملیات روانی استکبار جهانی موجب شده است تا مردم کمتر این دستاورد‌ها را متوجه شوند؛ در حالی که ما دستاورد‌ها و پیشرفت‌های بزرگی را در سال‌های گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: امروز کشور ما در منطقه ملتهب، دارای ثبات است؛ اما دشمنان به‌دنبال این بودند تا سال گذشته این آرامش و امنیت را برهم زنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک جنگ ترکیبی و تمام‌عیار را علیه ملت ما آغاز کردند.

فرمانده سابق کل انتظامی کشور با بیان این‌که گروه‌های مختلفی به‌دنبال گستردگی اغتشاشات و تغییر در مسیر این انقلاب و براندازی بودند، گفت: برنامه‌ریزی دشمنان خوب بود؛ اما محاسبات آن‌ها روی مردم غلط بود و مردم را نشناخته بودند.

وی با اشاره به موضوع مرگ مهسا امینی، گفت: همه از این موضوع متأثر شدند؛ اما درخصوص موضوع عفاف و حجاب، کاری که انجام می‌شد، یک کار قانونی و تأکید مسئولان و مطالبه مردم بود.

سردار اشتری به عملیات روانی گسترده دشمن در حوادث سال گذشته اشاره و تأکید کرد: خیلی‌ها باور کرده بودند که می‌توانند این انقلاب را از مسیر خود خارج کنند؛ اما اشتباه کرده و حافظان امنیت بیش از ۱۰۰ شبانه‌روز در کنار مردم ایستادگی کردند.

وی افزود: با حضور و آگاهی مردم، دشمن به اهداف خود دست نیافت و با تجمعاتی که از همان ابتدا شکل گرفت، مردم از فتنه‌گران برائت جستند. همان کسانی که روز‌های اول اعتراض داشتند هم روز‌های بعد در این تجمعات حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام کرده و مقابل اغتشاش‌گران ایستادند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ما گام‌های بزرگی برداشتیم و چله دوم انقلاب را با قدرت بیشتر ادامه خواهیم داد. ما به چهل‌ساله اول انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و برای چهل‌سال آینده هم برنامه داریم؛ امروز قدرت دفاعی ما موجب بازدارندگی است، اما دشمنان مخالف این پیشرفت‌ها هستند؛ چراکه امروز اگر این بنیه دفاعی را نداشته باشیم، دشمن حتما به ما حمله می‌کند، ولی با این وجود می‌ترسد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز در حوزه دفاعی دست برتر را داریم و در حوزه‌های پزشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشتیم، در حوزه بین‌الملل نیز امروز ارتباطی که کشور‌های دنیا با جمهوری اسلامی ایران پیدا کردند، در دهه‌های گذشته سابقه نداشته و عضویت در شانگهای برای ما یک فرصت است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها