شهید محمدرضا زرکار:

خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرضا زرکار» آمده است: خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید و همچون حضرت زینب(س) باشید.
کد خبر: ۶۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷ - 19July 2023

در راه خدا جهاد کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«محمدرضا زرکار» یکی از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان و اهل شهرستان «کاشان» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«محمدرضا زرکار» فرزند «ماشاءالله» چهارم خرداد ۱۳۴۷ در شهر کاشان به دنیا آمد و سرانجام هفتم تیر ۱۳۶۶ در عملیات نصر۵ در سردشت با بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار این شهید در زیارت درب زنجیر زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

بارالها این چه سعادت بزرگی است که نصیبم کردی و من الان در جبهه با جوانان خالص و پاک هستم.خداوندا در سینه‌ام عشق به شهادت را پرورش می‌دهم چون در روزگار شهادت، سخت است که انسان در بستر مرگ طبیعی از دنیا برود. به جبهه‌های حق علیه باطل که آن جبهه حسین (ع) علیه یزید است آمده‌ام تا بلکه گناهانم را بیامرزی و مرا به راه راست هدایت بفرمایی.

به امت شهید پرور ایران به عنوان فرزند کوچکشان این پیام را دارم که به هر صورت که می‌توانند به جبهه‌ها کمک کنند و در راه خدا جهاد کنید. چنان‌که در آیه شریفه می‌فرمایند «الذین آمنو هاجرو و جاهدو فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون» آنان‌که ایمان آورده‌اند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا با مالشان جهاد کردند نزد خدا مقام بلندی دارند رستگار و سعادتمندان دو عالمند.

خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید و همچون حضرت زینب(س) باشید.

امت شهیدپرور! در خط امام خمینی(ره) و از روحانیت در خط امام خصوصا «سید علی خامنه‌ای» پیروی کنید و امام را دعا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار