رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دانش‌آموزان با پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای کشور آشنا می‌شوند

سردار «باستان» گفت: امسال در تابستان ۱۰ اردوی ۲۰۰ نفره از دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان به‌منظور آشنایی با پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای کشور تشکیل می‌شود و برای سایر دانش‌آموزان هم بعد از بازگشایی مدارس این اردو پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸ - 19July 2023

دانش آموزان با پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای کشور آشنا می‌شوندسردار «مجتبی باستان» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره اردو‌های راهیان پیشرفت و امید اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی با کمک نیروی هوافضا، نیروی دریایی سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها اردو‌هایی را به‌منظور معرفی دستاورد‌ها و موفقیت‌ها و نیز پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و همین‌طور تبیین سرعت و میزان پیشرفت بخش‌های علمی و صنعتی به نام راهیان پیشرفت و امید طراحی کرده است.

سردار باستان افزود: دانش‌آموزان در قالب این اردو با برخی تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران نیز آشنا می‌شوند؛ یعنی وقتی به دانش‌آموزان عنوان می‌کنیم که تحریم هستیم، بخشی از آن را در قالب این اردو‌ها لمس خواهند کرد؛ از سوی دیگر معرفی الگو‌های جهادی و ایثارگر همچون شهید «احمدی‌روشن» را هم داریم؛ بدین‌صورت که با بردن دانش‌آموزان به سایت هسته‌ای احمدی‌روشن با این دانشمند شهید هسته‌ای آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ادامه داد: وقتی هم که از پارک ملی هوافضای سپاه بازدید می‌کنند و دستاورد‌های موشکی کشور را از نزدیک می‌بینند با شهید «طهرانی‌مقدم» آشنا می‌شوند. یکی دیگر از اهداف این اردو‌ها نشاط‌آفرینی برای دانش‌آموزان است؛ زیرا در کنار بازدید‌هایی که از مراکز مختلف انجام می‌دهند، برنامه‌های شاد و مفرح نیز دارند.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب در سال گذشته ۲۶۰ هزار دانش‌آموز از بخش‌های مختلف مراکز هسته‌ای، صنعتی و دفاعی کشور بازدید به عمل آوردند که از این تعداد دو هزار نفر آن‌ها دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان بودند؛ امسال نیز در تابستان ۱۰ اردوی ۲۰۰ نفره از این دانش‌آموزان تشکیل می‌شود و برای سایر دانش‌آموزان هم بعد از بازگشایی مدارس این اردو پیش‌بینی شده است.

سردار باستان گفت: اردو‌های یادشده از پارک ملی هوافضای سپاه آغاز می‌شود، سپس در کاشان با دستاورد‌های پهپادی سپاه آشنایی پیدا می‌کنند، در ادامه بازدیدی از سایت هسته‌ای شهید احمدی‌روشن نطنز را خواهند داشت و بعد به کویرگردی می‌روند و در دل کویر درباره نجوم آگاه می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در سامانه شاد کانالی را به نام «در مسیر امید» طراحی کردیم که بازخورد اردو‌های دختران و پسران در این کانال به نمایش درمی‌آید؛ به‌عنوان مثال برخی‌ عنوان کردند که می‌دانستیم کشور پیشرفت‌هایی داشته، اما نه تا این حد؛ لذا رفتن با این کاروان‌ها به روحیه امید، خودباوری و خودکفایی دانش‌آموزان کمک می‌کند؛ بر این اساس دانش‌آموزان فعلی چون مدیران آینده کشور هستند، این بازدید‌ها می‌تواند در مسیر امید و پیشرفت انقلاب اسلامی تأثیر بسیار خوبی برجای بگذارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار