برادر شهید طهرانی‌مقدم مطرح کرد؛

ماجرای دیدار یک‌ساعته شهید طهرانی‌مقدم با فرمانده معظم کل قوا/ ابتکار «حاج حسن» در تجهیز حزب‌الله به موشک‌های سوخت جامد

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم گفت: لبخند از لب حسن نمی‌افتاد. برای همین، تمام دوستان، همکاران و همراهانش مجذوب مدیریت اخلاق‌محوری او شدند تا توانستند کشورمان را به اوج برسانند.
کد خبر: ۶۰۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ - 18July 2023

/به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد طهرانی‌‌مقدم» برادر سردار شهید «حسن طهرانی‌مقدم» و رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم در نشست خبری این کنگره که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲ سال از توطئه استکبار جهانی در ایجاد آن حادثه در پادگان بیدگنه ملارد گذشت. یادم هست در همان ساعات اولیه خودم را به این پادگان رساندم. شب که به منزل شهید بازگشتم، خیلی نگران مادرمان بودم.

طهرانی‌مقدم ادامه داد: زمانی که وارد منزل شهید شدم، حاج قاسم سلیمانی را دیدم که با تعدادی از دوستان آنجا ایستاده بود. آن شب، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، اسماعیل قاآنی، شهید محمد حجازی و بسیاری افراد دیگر در آنجا بودند.

وی افزود: آن شب حاج قاسم جمله‌ای را گفت که هنوز در گوش من هست. وی گفت «ما نمی‌گذاریم بعد از شهادت حاج حسن، سیستم موشکی ما زمین بماند. ما محکم ایستاده‌ایم.»؛ سپس ایشان سرش را جلو آورد و در گوش من طوری که دیگران نشنوند، گفت «من هم به‌زودی به این شهید ملحق می‌شوم»؛ بی‌دلیل نبود که شهید سلیمانی گفت «من این رودها و بیابان‌ها را به‌دنبال شهادت پیمودم».

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم گفت: این کنگره در این دانشگاه به همین منظور برپا شده است که ما بتوانیم راه نورانی شهدا را پررنگ نگه داریم و در دوازدهمین سالگرد شهادت این شهید، موفق شدیم نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته را داشته باشیم. این جمله از جملات نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که پس از شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم در توصیف این شهید فرمودند «دانشمند برجسته، پارسای بی‌ادعا و سردار عالی‌قدر».

برادر شهید طهرانی‌مقدم ادامه داد: در چهار محور کنگره، ما از همه دوستان شهید و علاقه‌مندان به راه و آرمان شهدا و پایبندان به مقاومت خواسته‌ایم که این محورها را که شامل بحث ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری، سبک مدیریت و عنوان‌ها است، مد نظر داشته باشند.

وی گفت: روزی که این حادثه اتفاق افتاد و برادرم به شهادت رسید، همسر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مادرم، خاطره‌ای را نقل کرد و گفت «آن شب آقا که به منزل آمدند، خیلی ناراحت بودند. به ایشان گفتم که شما این‌همه دوستان و رفیقان نزدیک‌تان مانند شهید بهشتی را از دست داده‌اید. چرا اینقدر ناراحت هستید؟ حضرت آقا فرمودند که من با این شهید بزرگوار، ۲۵ یا ۲۶ سال رفیق بودم. شهید طهرانی‌مقدم همه چیزش را پای ولایت گذاشت.

برادر شهید طهرانی‌مقدم در مورد جلسه خصوصی رهبر معظم انقلاب اسلامی با برادر شهیدش نقل کرد: در جلسه‌ای که مسئولین خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند، بعد از اتمام جلسه، همه خداحافظی کردند، نماز خواندند و رفتند، اما آقا این شهید بزرگوار (شهید حسن طهرانی‌مقدم) را به اسم کوچک صدا کردند. حسن وارد اتاق آقا شد و حدود یک ساعت آقا با وی صحبت کردند. من نمی‌دانم در آن جلسه چه گذشت؛ فقط می‌دانم که حسن موقع رفتن، دستی بر پشت آقا زد و به ایشان گفت که آیا شما می‌دانید چرا ما شما را دوست داریم؟ آقا به وی لبخندی زدند و برادرم به ایشان گفت «شما شیعه واقعی مولا امیرالمؤمنین (ع) هستید». برادرم نامش حسن بود، عملش، حسن بود و حسینی‌وار در ایام غدیر به دیدار مولایش، حضرت امیرالمؤمنین (ع) شتافت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم گفت: زمانی که ما به مدرسه می‌رفتیم، از ما می‌پرسیدند که «علت پیشرفت اسلام چه بود؟» و ما پاسخ می‌دادیم که شمشیر امیرالمؤمنین (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س)؛ اما از دید دیگری، خداوند خطاب به پیامبر (ص) فرمود «اگر بدخُلق بودی، همه از دور تو پراکنده می‌شدند».

وی در مورد بحث اخلاق‌مداری شهید طهرانی‌مقدم اظهار داشت: صفت «خُلق محمدی» در شهدای ما بارز بود. لبخند از لب حسن نمی‌افتاد. برای همین، تمام دوستان، همکاران و همراهانش مجذوب مدیریت اخلاق‌محوری او شدند تا توانستند کشورمان را به اوجی برسانند که با دست خالی و در اوج تحریم‌ها، مسائل و مشکلات اقتصادی، اکنون بتوانیم جزء چهار کشور برتر قدرت موشکی در جهان باشیم و در منطقه حرف اول را بزنیم؛ اگرچه دشمن ما را تهدید می‌کند، اما می‌داند که اگر دست از پا خطا کند، خواهد خورد. این اقتدار و امنیت، حاصل ایثار و شهادت این شهدای ما است.

برادر شهید طهرانی‌مقدم در مورد سبک مدیریتی برادرش با نقل خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به منزل شهید تشریف آوردند، خطاب به «حسین» فرزند شهید حسن طهرانی‌مقدم فرمودند «پدر شما یک مدیر طبیعی بود و با آن سبک مدیریت خاص خودش توانسته بود صدها دانشمند، دکتر و مهندس را جذب کند تا بتواند به این اقتدار و امنیت برسد».

وی در مورد آرمان‌خواهی برادرش برای نابودی اسرائیل نقل کرد: بی‌دلیل نبود که این شهید بزرگوار وصیت کرد که روی قبرم بنویسید که «اینجا قبر کسی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند»؛ یک روز حاج قاسم سلیمانی و حسن به جنوب لبنان رفته بودند. من هم آنجا بودم. گفته شد که از جنوب لبنان تا مرکز اسرائیل، حدود ۱۵۰ کیلومتر بیشتر فاصله نیست. دلیلی ندارد که ما موشک‌های با برد ۲ هزار کیلومتری و با هزینه‌های زیاد را به اسرائیل بزنیم. حسن همانجا موشک‌هایی را با سوخت جامد طراحی کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره بین‌المللی شهید طهرانی‌مقدم افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان جهاد خودکفایی سپاه بازدید کردند، این جمله معروف را فرمودند که «اگر اسرائیل، کوچک‌ترین غلطی بکند، تل‌آویو  و حیفا با خاک یکسان خواهند شد».

طهرانی‌مقدم در پایان گفت: صحیح‌تر از جمله‌ای که شهید گفت روی مزارم بنویسید، این است که بالاخره با ابداعات و اختراعات این شهید بزرگوار، اسرائیل نابود خواهد شد و ما شاهد آن خواهیم بود که در صفحه جغرافیایی دنیا، اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها