فرمانده سپاه استان بوشهر:

از عاشورا درس حماسه آموخته‌ایم

سردار «رزمجو» گفت: ما درسمان را از عاشورا آموخته‌ایم و اگر عاشورا اتفاق نمی‌افتد و امام حسین (ع) و یاران و فرزندانش برای دفاع از دین خدا و اسلام به شهادت‌گاه نمی‌رفتند معلوم نبود دین اسلام به کجا می‌رسید.
کد خبر: ۶۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 19July 2023

از عاشورا درس حماسه آموخته ایمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار پاسدار «علی رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امروز در همایش تجلی اخلاص در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) مظهر عزت‌های الهی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه امام حسین (ع) و یاران با وفایشان مهمترین پاسداران واقعی دین مبین اسلام هستند گفت: تاکنون در ایام محرم و روز عاشورا پاسداری حضرت امام حسین علیه السلام از دین خدا در سراسر عالم حکم‌فرما است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) با محوریت عاشورا افزود: به برکت امام حسین (ع) و یارانش ستمگران و مستکبران عالم ضربه مهلکی را دریافت کرده‌اند و بدین خاطر می‌خواهند از راه‌های مختلف حقیقت و روح عاشورایی را از مردم و انقلاب اسلامی بزدایند، غافل از اینکه هر سال آثار و برکات عاشورای حسینی در بین کشور‌های دنیا و ملت با وفای مکتب امام حسین (ع) در انقلاب اسلامی زنده‌تر و احیاتر می‌شود.

سردار رزمجو خاطرنشان کرد: رزمندگان ما از حماسه‌های حسینی درس گرفتند و در کربلای ایران حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر پایداری و عظمت اسلام را در انتقال نسل به نسل ارزش‌های عاشورا خواند و تصریح کرد: ما درسمان را از عاشورا آموخته‌ایم و اگر عاشورا اتفاق نمی‌افتد و امام حسین (ع) و یاران و فرزندانش برای دفاع از دین خدا و اسلام به شهادت‌گاه نمی‌رفتند معلوم نبود دین اسلام به کجا می‌رسید.

وی فرهنگ عاشورا را در کشور جاری و ساری دانست و افزود: اگر نماد‌های اسلامی از تاریخ صدر اسلام به ما منتقل داده نمی‌شد از اسلام چیزی نمی‌ماند.

سردار رزمجو به گنجینه ارزمند دفاع مقدس اشاره کرد و  اظهار کرد: از پدیده‌هایی که در صدر اسلام به وقوع پیوست جوانان ما پرورش یافتند و در هشت سال دفاع مقدس با ویژگی‌های عاشورایی به دفاع از نظام برخاستند.

وی بر ضرورت انتقال شعائر به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: ما در یک شرایط پیچیده و سرنوشت ساز قرار گرفته ایم که دشمن امروز با دیروز ما از لحاظ استراتژِی و تاکتیک در جنگ هشت ساله متفاوت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند ارزش‌های ما را کمرنگ کنند افزود: وظیفه ما در مقابل دشمن این است که با برنامه، استراتژی و تاکتیک برآورد‌های اطلاعاتی بر علیه دشمن داشته باشیم.

رزمجو با بیان اینکه حیات هر کشور در امتداد تاریخ آن کشور است اظهار کرد: تاریخ ما نشأت گرفته از دین اسلام است.

وی بر لزوم فعالیت در فضای مجازی و حقیقی برای حفظ ارزش‌های عاشورا و دفاع مقدس تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ارزش‌ها عزت بخش هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار