معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

دستگاه‌های فرهنگی به ماموریت‌های خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کنند

«کامرانی» عفاف و حجاب را دژ مستحکم تحکیم بنیان خانواده در برابر بسیاری از آسیب‌ها دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی به ماموریت‌های خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کنند.
کد خبر: ۶۰۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 19July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،«احسان کامرانی» امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آئین گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و تجلیل از فعالان این حوزه با حضور فرماندهان سپاه امام سجاد (ع) و فراجای استان، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، دانشگاهيان و فعالان حوزه عفاف و حجاب استان به میزبانی فراجا با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف دژ مستحکم تحکیم بنیان خانواده در برابر آسیب ها است.

وی افزود: حجاب یک واجب و فريضه دینی و اسلامی است که رعایت آن ضروری است و ترویج بی عفتی و بی حجابی خواست و برنامه دشمنان برای تضعیف بنیان خانواده و ارزش های دینی و ایرانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه ای برای بانوان قائل است و احترام و تکریم ويژه پيامبر عظيم الشأن اسلام به حضرت فاطمه (س) نمونه بارز آن است.

کامرانی افزود: بر خلاف سیاه نمایی ها ،زنان در جامعه اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی هستند و حضور پررنگ آنها در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و برخورداری آنها از تحصیلات عالیه دانشگاهی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی گفت: ترویج بی حجابی و بی عفتی آسیب های بسیاری در پی دارد که ضروری است از آن اجتناب کرد و این موضوع زیبنده جامعه اصیل ایرانی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر ضرورت دینی الزام قانونی دارد و براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رعایت حجاب و عفاف در فضای عمومی جامعه ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت پررنگ تر دستگاه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، افزود: براساس قانون دستگاه های اجرایی بسیاری که از محل بودجه عمومی اعتبار دریافت می کنند در حوزه حجاب و عفاف مسئولیت خطیری دارند و ضروری است کوتاهی های صورت پذیرفته در این زمینه و کاستی های گذشته با تولیدات فاخر و اثر گذار و اقدامات ملموس جبران گردد.

کامرانی، تصریح کرد: فرهنگ سازی از نهاد مهم و اثر گذار خانواده در زمینه حجاب و عفاف و انتقال این مهم به فرزندان نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری ها در حوزه حجاب و عفاف دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ظرفیت های مردمی نقش پر رنگی در صیانت از مقوله حجاب و عفاف دارند و ضروری است با برنامه ریزی مناسب بیش از پیش از این ظرفیت بهره گرفت.

وی با اشاره به اقدامات استاندارمحترم استان در حوزه عفاف و حجاب، گفت: تقویت حوزه حجاب و عفاف از اولویت های مهم کاری استاندار استان است و در راستای تحقق این مهم جلسات مستمر و متعددی با فعالان این حوزه و مدیران دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: تقویت و پشتیبانی کامل از ستاد عفاف و حجاب استان از دیگر اقدامات استاندار استان برای صیانت از فریضه دینی حجاب و عفاف بوده است.

وی در همین رابطه گفت: ستاد عفاف و حجاب استان با حمایت استاندار به دبیری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی به صورت روزانه و مستمر با همکاری دستگاه های اجرایی، سپاه، بسیج،فراجا و گروههای مردمی در حوزه عفاف و حجاب برنامه ریزی، پیگیری و نظارت می کنند که با دستاوردهای خوبی همراه بوده است و از ستاد های برتر در سطح ملی است.

کامرانی، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ها نیز فرمانداران با همکاری دستگاه های اجرایی و بسیج امکانات در حوزه عفاف و حجاب تلاش می کنند که قابل تقدیر لست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تقدیر از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسيج مردمی و فراجا در حوزه عفاف و حجاب، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، بسیج و فراجای استان تلاش های بسیاری در زمینه صیانت از عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده اند که قابل تقدیر است.

کامرانی، در همین خصوص گفت: دستگاه قضایی و دادستانی استان نیز در کنار مدیریت عالی استان و سایر دستگاه های اجرایی در ماههای اخیر تلاش بسیاری برای صیانت از عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده اند که قابل تحسین است.

وی، تصریح کرد : گروههای مردمی نیز اقدامات ملموسی برای تقویت جایگاه عفاف و حجاب در سطح استان انجام داده اند که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: در اکثریت شهرستان های هرمزگان به واسطه باورهای عمیق دینی عفاف و حجاب از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

در پایان این همایش از بیش از ۳۰ نفر از فعالان حوزه عفاف و حجاب استان شامل دستگاه های اجرایی و نهاد های مردمی و خانواده معظم شهدا با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

 برگزاری آئین گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در هرمزگان و تجلیل از فعالان این حوزه با همکاری سه جانبه استانداری هرمزگان، سپاه امام سجاد (ع) و فراجای استان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار