معرفی کتاب؛

«از اشک هامون تا اشک کارون»

کتاب «از اشک هامون تا اشک کارون» زندگی نامه شهدای روستای کرباسک سیستان که با قلم «زهرا سیاه سر» و «محمدرضا پیوند» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۶۰۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ - 20July 2023

«از اشک هام.ن تا اشک کارون»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «از اشک هامون تا اشک کارون» زندگی نامه شهدای روستای کرباسک سیستان که با قلم «زهرا سیاه سر» و «محمدرضا پیوند» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که در 248 صفحه به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و  توسط انتشارات «امید کویر» با شمارگان 1000 نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

شهید ابراهیم نوری در سال ۱۳۳۹ در روستای کرباسک از توابع شهرستان زابل دید به جهان گشود. وی در خانواده مذهبی و عاشق خاندان عصمت و طهارت پرورش یافت.

تحصیلاتش را تا اخذ مدرک دیپلم فرهنگ و ادب به پایان رساند. در شهریور سال ۱۳۶۳ وارد آموزشگاه افسری شد و پس از مدتی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام گردید.

بر اثر درایت و شجاعتی که در جبهه از خود نشان داده بود او را سردار سیستان می‌خواند. سرانجام پس از حماسه آفرینی‌های فراوان در تاریخ بیست و چهارم مرداد 1366 در جبهه «میمک» در عملیات نصر ۶ به درجه عظیم شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار