کمیسر عالی اروپا در امور مهاجرت:

اتحادیه اروپا هزاران مهاجر غیرقانونی پاکستانی را اخراج می‌کند

کمیسر عالی اروپا در امور مهاجرت در اسلام‌آباد گفت که هزاران مهاجر پاکستانی از اروپا اخراج خواهند شد و کشور «نروژ» نیز تاکنون 30 تبعه این کشور را اخراج کرده است.
کد خبر: ۶۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ - 30November 2015

اتحادیه اروپا هزاران مهاجر غیرقانونی پاکستانی را اخراج می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «دیمیتریس آوراموپولوس» کمیسر اروپا در امور مهاجرت و شهروندی در اسلامآباد اعلام کرد که هزاران مهاجر پاکستانی که غیر قانونی وارد کشورهای اروپایی شدهاند، به زودی اخراج خواهند شد.  

وی افزود: دلیل اخراج مهاجرین پاکستانی از اروپا وجود دموکراسی در این کشور است و این مهاجران مانند «سوریه» و افغانستان با مشکلاتی مواجه نشدهاند.

کمیسر اروپا در امور ماجرت اظهار داشت: در سوریه و افغانستان دموکراسی وجود ندارد و مردم با مشکلات فراوان مواجه هستند، اتباع این کشورها در اروپا پذیرفته میشوند و نیز اتباع پاکستانی اخراج خواهند شد.

این در حالی است که نروژ طی چند هفته گذشته دستکم 30 تبعه پاکستانی را اخراج کرده است.

سفارت نروژ در پاکستان تایید کرد که دستکم 30 تبعه این کشور طی چند هفته گذشته از نروژ اخراج شدهاند.

«توربین اسکیلوند» سخنگوی بخش امور مهاجرت در سفارت نروژ در اسلامآباد گفت: تعدادی از مهاجرین پاکستانی بزودی از کشورهای اروپایی اخراج خواهند شد زیرا با بیشتر پروندههای اتباع این کشور برای اخراج موافقت شده است.

نروژ سیاست خود در رابطه با امور مهاجرین و پناهندگان را تشدید کرده زیرا تعدادی از مردم افغانستان، عراق و سوریه در حال سفر به سوی کشورهای اروپایی هستند.

«چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان با صدور دستورکاری به دیپلماتهای این کشور در اروپا اعلام کرد که در صورت اخراج اتباع پاکستانی باید شواهد و مدارک کافی را از کشورهای اروپایی دریافت کنند.

وی افزود: اخراج پناهندگان از کشورهای اروپایی خلاف حقوق بشر است بنابراین، این کشورها باید دلیل اخراج پناهندگان پاکستانی را به اسلامآباد ارائه کنند.

به گفته وزیر کشور پاکستان، دولت اسلامآباد از حقوق اتباع خود در کشورهای اروپایی پشتیبانی میکند.

وی اظهار داشت: سفارتهای پاکستانی در اروپا از صدور مدارک موقتی برای اخراج اتباع این کشور از اروپا اجتناب کنند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار