دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان:

بهترین و معنوی‌ترین الگوی جامعه شهدا هستند

حجت‌الاسلام «مظاهری» گفت: بهترین و معنوی‌ترین الگوی جامعه شهدا هستند که هم عامل به معروفات و خوبی‌ها و هم دعوت کننده آمر به معروفات بودند.
کد خبر: ۶۰۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶ - 23July 2023

بهترین و معنوی‌ترین الگوی جامعه شهدا هستندحجت‌الاسلام والمسلمین «محسن مظاهری» دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان به‌مناسبت هفته امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: فریضه امربه معروف و نهی از منکر بنا به روایت امام باقر (ع) اگر اقامه شود همه فرائض در کنار آن برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: حاکمیت دینی و الهی استقرار آن به برقراری امربه معروف و نهی از منکر است چرا که جایگاه فریضتین جایگاهی بسیار عظیم است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان تصريح کرد: امربه معروف و نهی از منکر در بین فرائض دیگر، مقدمه  واجب همه آن فرائض است که اگر این مقدمه نباشد بقیه فرائض کم کم روبه افول و نیستی خواهد رفت.

حجت الاسلام مظاهری افزود: فریضه امربه معروف و نهی از منکر عامل حیات جامعه و بشریت است اگر دعوت به خیر و خوبی‌ها وممانعت از بدی و پلیدی‎ها نباشد کل جامعه را بدی ها فرا خواهد گرفت ونتیجه آن نابودی جامعه خواهد بود.

وی به معنی امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و يادآور شد: امربه معروف و نهی از منکر یعنی مراقبت بر انجام قوانین، شعائر، حفظ وترویج خوبی‌ها در جامعه و جلوگیری از بدی‌ها و گسترش آن در جامعه است در یک جامعه‌ای که چنین مراقبت هایی صورت گیرد آن جامعه پویا و موفق خواهد بود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان به عمومیت فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر ضامن ارتقاء جوامع بشریت است هر چه این دو فریضه در جامعه عمومیت پیدا کند و مردم در اجرایی شدن فریضتین نقش داشته باشند مراقبت‌ها در جامعه بیشتر می شود و قانونی نقض و خوبی‌ها ترک نخواهد شد و باعث شکوفایی و اصلاح جامعه بشری خواهد شد.

حجت‌الاسلام مظاهری به جایگاه ستاد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه شناختی نسبت به جایگاه ستاد وجود ندارد ودر قانون اساسی جایگاه ستاد نظارت ومراقبت به انجام قوانین و شعائر اسلامی در جامعه و همچنین ترک منکر بیان شده ولی با توجه به اینکه ستاد ساختار سازمانی در کشور ندارد از ظرفیت مردم جامعه بهره می‌برد.

وی ادامه داد: هر چه مردم در جامعه به جایگاه ستاد امربه معروف و نهی از منکر آگاهی و آشنایی داشته باشند با حضور مردم قطعا در ماموریت‌های خود موفق تر عمل خواهد کرد و وظیفه ما تبیین جایگاه ستاد در جامعه است تا با حضورپر رنگ و نقش آفرینی مردم جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

دبير ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان با اشاره به ارتباط قیام عاشورایی امام حسین(ع) و امربه معروف و نهی از منکر، مطرح کرد: واقعه کربلا واقعه بی تفاوت نبودن است. امام حسین (ع) می‌توانستند در گوشه‌ای از این کره خاکی زندگی کنند و خود دستورات دین را انجام دهند و بی‌تفاوت به اطراف خود باشند ولی به واسطه اینکه دین اسلام انسان‌ها را مسئولیت پذیر تربیت می کندامام جامعه برای حفظ دین احساس مسئولیت می‌کند و برای حفظ آن و جلوگیری از انحرافات در جامعه و هدایت صحیح انسان ها و برای استقرار یک جامعه اسلامی ناب به میدان مبارزه با فساد می‌آید. قیام می‌کند و طلب حق می‌کند. قیام امام حسین مسئله بی‌تفاوت نبودن در جامعه است.

حجت‌الاسلام مظاهری خاطرنشان کرد: دین اسلام و همچنین ائمه معصومین رسالتشان نسبت به همه افراد جامعه است و ایجاد مسئولیت‌پذیری آحاد مردم است نسبت به همدیگر که این مسئولیت‌پذیری یعنی مراقبت از سلامت جامعه با دعوت به خیر وجلوگیری از بدی‌ها و پلیدی‌ها خواهد بود همه افراد جامعه باید نسبت به اطراف خود مسئولیت پذیر و تکلیف مدار باشند.

وی به نقش مطالبه‌گری و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم به واسطه مشکلاتی که در جامعه مشاهده می‌کنند مطالبه حل این مشکلات را دارند و اگر این مطالبه صورت گرفت عده‌ای در دستگاه حاکمیت تلاش در برطرف شدن مشکل می‌کنند. این رفع مشکل مردم، باعث امید آفرینی و روشن کردن دل مردم نسبت به آینده خواهد بود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: اصل مطالبه‌گری از مسئولان باعث امید آفرینی در جامعه خواهد شد که باید روحیه مطالبه گری در مردم تقویت شود.

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به جهاد تبیین، عنوان کرد: بالاترین معروف آگاهی و معرفت دادن  و تبیین کردن برای جامعه در موضوعات مختلف می باشد به‌عنوان مثال وضعیف حجاب امروز برای عده‌ای انگشت شمار بخاطر شبهاتی که به آنها القاء شده باعث شده پوشش مناسبی را درجامعه نداشته باشند که اگربه این افراد آگاهی داده شود مطمئنا هنجار شکنی نخواهند داشت. مشکل خود این افراد نیستند خود این افراد غالبا انسان‌های خوبی هستند که نیاز به علم و اطلاعات صحیح دارند. مشکل ما جهل و اطلاعات غلط این افراد است که فقط با تبیین و گفت‌وگو حل می‌شود.

وی به الگوگیری از شهدا درجامعه اشاره و تاکيد کرد: اگر بخواهیم جامعه ای پویا وموفق داشته باشیم قطعا باید در مسیری حرکت کنیم که اسلام و نظام حاکمیتی اسلام آن را ترسیم کرده است یعنی نظام الگو محوری که پیشرفت جامعه مستلزم الگوهای مناسب و صحیح در جامعه است که قطع به یقین بالاترین، زیباترین، بهترین و معنوی‌ترین الگوی جامعه شهدا هستند که هم عامل به معروفات و خوبی‌ها و هم دعوت کننده و آمر به معروفات بودند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان متذکر شد: شهدا حجت هستند چرا که از دنیا و خواسته‌های دنیای خود گذشتند و خود را برای دیگران و حفظ ارزش‌ها در جامعه فدا کردند و عمل به وصایای شهدا و حتی بزرگان دین باعث سعادت انسان‌ها و شکوفایی جامعه خواهد بود. آنچه مسلم است مهمترین سفارش و وصیت شهدا، علما و بزرگان حفظ و انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار