معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

حرکت جهاد تبیین از ابتدای اسلام وجود داشته است

«خزعلی» گفت: حرکت جهاد تبیین کار جدید و حرکت نویی نیست و از آغاز اسلام این حرکت بزرگ و این نهضت و جهاد عظیم را داریم.
کد خبر: ۶۰۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 20July 2023

حرکت جهاد تبیین از ابتدای اسلام وجود داشته استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین افتتاحیه دوره جهاد تبیین دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: حرکت جهاد تبیین کار جدید و حرکت نویی نیست و از آغاز اسلام و در مبارزه با کفر، ستم، شبهه افکنان، مرددان، شکاکان، کفار و مشرکین ما این حرکت بزرگ و این نهضت و جهاد عظیم را داریم.

خزعلی همچنین افزود: پیامبر (ص) فرموده بود حسین منی و انا من حسین؛ شاید برای مردم عصر وحی حسین منی کاملا مشخص و واضح بود، ولی انا من حسین در عاشورا خودش را نشان داد که زنده کردن سنت پیامبر و زنده داشت دین و جاودانه نمودن ارزش‌ها به واسطه امام حسین (ع) صورت پذیرفت و ادامه ماندگاری را حضرت زینب (س) تضمین کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به صحبت‌های پیامبر در مورد تبلیغ و تبیین گفت: روزی که پس از جنگ‌های پیروزمندانه در صدر اسلام پیامبر به یاران خطاب می‌کنند چه شده کسانی که با شمشیر از دین خدا دفاع می‌کنند زبان در کام گرفتند و چرا با زبان از حریم‌ها و ارزش‌ها و حرمت‌ها دفاع نمی‌کنند؟ حسان برمی‌خیزد و می‌گوید من اماده هستم حضرت نیز او را دعا می‌کنند که اهجهم و روح القدس معک و تعبیر به اهجهم دارند که یعنی حرکت تو باید حرکت مطالبه گرانه و فعال و کنشگرانه باشد نه منفعل و دفاعی.

خزعلی در پایان بر قاعده‌مندی، دارای اسلوب و شیوه متنوع و روزآمد بودن در تبیین، روایتگری و شبهه زدایی تاکید کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار