مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین و نهادینه کردن ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای دانشجویان

سرهنگ «فلاحی» بر ضرورت تبیین و نهادینه کردن ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای دانشجویان تأکید کرد و گفت: جوانان و نوجوانان باید بدانند حماسه بزرگ دفاع مقدس چگونه به وجود آمده و جایگاه و پیشرفت‌های کنونی کشور نتیجه حماسه‌آفرینی‌های جوانان نسل گذشته است.
کد خبر: ۶۰۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ - 20July 2023

ضرورت تبیین و نهادینه کردن ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای دانشجویانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز(پنجشنبه) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود و مجاهدت‌های بی‌بدیلشان راه‌های روشن را برای ما ترسیم و رشادت آنان در تاریخ جاویدان و ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه ما به شهدا و حضورشان نیاز داریم، بیان داشت: همه ما باید در مسیر تعالی بخش شهدا گام برداریم و مسئولان به ویژه آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی باید مجاهدت‌های شهدا را به درستی برای تبیین کنند تا راه درستی برای نسل جدید ترسیم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین و معرفی آرمان‌های شهدا و دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان و نوجوان را از نیازهای ضروری جامعه دانست و تبیین کرد: دانشجویان و دانش‌‌آموزان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس بسیجی‌وار به جبهه‌ها رفتند و در دانشگاهی بزرگ‌تر سعادت اخروی خود را تضمین کردند.

سرهنگ فلاحی به نقش دانشجویان بسیجی در حفظ آرمان‌های والای انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آخرین پیام امام خمینی(ره) در حوزه بسیج خطاب به دانشجو و طلبه است که در آن به دو نکته «تشکلی عمل کردن» و «ارتقای سطح علمی» این دو قشر تأکید شده است.

وی تداعی مفهوم شهادت و درک این مفهوم را نیازمند تفکر و مطالعه عمیق دانست  و از دانشجویان و نسل جوان خواست که خودشان را با مفهوم شهادت، دفاع مقدس و مبارزات انقلاب شکوهمند اسلامی مأنوس بدانند و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان باید بدانند حماسه بزرگ دفاع مقدس چگونه به وجود آمده و جایگاه و پیشرفت‌های کنونی کشور نتیجه حماسه‌آفرینی‌های جوانان نسل گذشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دوران دفاع مقدس را زمینه ظهور نبوغ جوانان ایرانی در عرصه‌های مدیریتی، نظامی و پزشکی دانست و تبیین کرد: باید با به‌کارگیری امکانات جدید و به روز و دعوت از فرماندهان جنگ برای بازگویی ناگفته‌های جنگ تحمیلی برای دانشجویان، ضمن جذب این قشر فرهیخته نسبت به موضوع دفاع مقدس در آنان انگیزه ایجاد کنیم.

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه باید راه شهدا و آرمان‌های ایثارگران برای جوانان تبیین و ترویج شود، گفت: امروز جنگ تمام نشده و رزمندگان ما هنوز حضور دارند و امروز محیط دانشگاه به نوعی به عرصه دفاع مقدس تبدیل شده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار