معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها است

«میری» گفت: دانشگاه‌ها وظیفه دارند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند و باعث افتخار و خوشحالی است که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شاهد اثر وضعی رفاقت و ادای احترام به شهدا در بین دانشجویان هستیم.
کد خبر: ۶۰۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 20July 2023

زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا میری» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز(پنجشنبه) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: جنگ تحميلی عليه ملت ايران به مظهر ايستادگی، سربلندی، شهادت و حماسه ايرانيان تبديل شد.

وی با بیان اینکه شهيدان انسان‌های زمينی بودند كه با شناخت صحيح راه، سعادتمند شده و آسمانی شدند، بیان داشت: شهدای دانشجوی ما تمام هستی خود را تقدیم اسلام و ولایت کرده و بعضا جایگاه بلند علمی خود را در دانشگاه رها و در جبهه کارهای بزرگی رقم زدند که به افتخار عظیم شهادت رسیدند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «دانشجویان افسران جنگ نرم هستند»، تصریح کرد: دانشجو وظیفه دارد با علم‌آموزی و بصیرت در عرصه‌های مختلف انقلاب حاضر شده و پیرو اهداف انقلاب و ولایت فقیه حرکت کند و در خدمت نظام و انقلاب و شهدا باشد و در این راستا قدم بردارند.

میری با اشاره به آیین‌های تجدید میثاق دانشگاهیان علوم پزشکی بیرجند با آرمان‌های شهدا در جوار گلزار شهیدان گمنام دانشگاه، افزود: دانشگاه‌ها وظیفه دارند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند و باعث افتخار و خوشحالی است که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شاهد اثر وضعی رفاقت و ادای احترام به شهدا در بین دانشجویان هستیم.

وی ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی را مهم‌ترین هدف و رویکرد این تفاهم‌نامه ذکر و خاطرنشان کرد: نگارش مقالات علمی با محوریت نقش دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان در دفاع مقدس، چاپ کتب پژوهشی حوزه دفاع مقدس، همکاری در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی و آموزشی ویژه اساتید و دانشجویان، برگزاری جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی و دانشجویان از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار