نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تأکید کرد؛

لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای افزایش حضور جوانان در نماز جمعه

«مطیعی» گفت: نماز جمعه یک واجب عبادی و سیاسی است و باید با اقدام‌های فرهنگی، رغبت جوانان به حضور در نماز جمعه را بیش از پیش افزایش داد.
کد خبر: ۶۰۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 21July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر اظهار داشت: نسبت به سال‌های گذشته برخورد سعودی‌ها با زائران پیرو توافق سیاسی ایران و عربستان تغییر و بهبود یافت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ حرمت و احترام به شیعه در بقیع پیرو توافق سیاسی ایران و عربستان مشهود بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اظهار امیدواری نسبت به ثمره‌های برقراری توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در ابعاد مختلف از جمله تقویت روابط با کشورهای جهان، گفت: این توافق باید به دستاوردهای بین‌المللی منجر شود.

وی با محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم افزود: دشمن با این اقدام سخیف به دنبال بی‌ حرمت کردن مقدسات مسلمانان است، اما باید بداند این اقدام‌ها اثری ندارد.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در بین مسلمانان باید بیش از پیش تلاش شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور پرشور قشرهای مختلف مردم در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه یک واجب عبادی و سیاسی است و باید با اقدام‌های فرهنگی رغبت جوانان به حضور در نماز جمعه را بیش از پیش افزایش داد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه موجب بصیرت افزایی و آگاهی‌بخشی افراد می‌شود.

وی به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: روشنگری و اقناع افکار عمومی، راهکار مقابله با دسیسه دشمنان و نماز جمعه پایگاهی برای اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها