یادداشت/ حامد افروغ

وحدت دولت و ملت، رمز موفقیت کشور در جنگ اقتصادی

امروز باید ضمن ایجاد وحدت در کنار برنامه‌ریزی گام‌های بلندی برداشت تا همه با هم بتوانیم از این فشاری که تحمیل شده است نجات یافته و هر چه زودتر سرعت پیشرفت اقتصادی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۰۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۱ - 22July 2023

وحدت دولت و ملت، رمز موفقیت کشور در جنگ اقتصادیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ با شروع جنگ تحمیلی که به سبب طمع دشمنان برای تجزیه ایران به وقوع پیوسته بود، تصور اینکه ملت ایران در آن میانه و با آن وضعیت آشفته بتوانند در برابر دشمن بیرونی نیز تاب آورند سخت می‌نمود چرا که وحدت و تبانی‌ای عجیب و شاید کم سابقه میان دنیا شکل گرفت تا بتوانند مانند کله گرگ‌ها که به شکاری حمله می‌کند، هر کدام سهمی بردارند.

از آنجا که مصائب و شدائد روزگار فرصتی است از سوی حضرت حق تا هرکس بتواند ظرفیت‌ها و قدرت‌های پنهان خود را کشف کرده و به پرورش آنها بپردازد، انقلاب اسلامی و تلاش مردم برای تحقق آرمان‌های آن به رهبری امام خمینی (ره) مانند نخ تسبیح اکثر فرق و نحل و گروه‌های مختلف کشور را متحد کرد تا یکپارچه و پر انرژی بتوانند در برابر دشمن بایستند.

وقوع جنگ در ذات خود تلخ و دشوار بود اما آن وحدت و همدلی سختی‌ها را آسان می‌کرد که در نتیجه نیز با همان روحیه ایران اسلامی توانست قدرت خود را تثبیت کند و دشمن را بر سر جای خود بنشاند.  همان بذر اقتداری که در آن دوره کاشته شد، امروز به درختی تناور تبدیل شده که به ازعان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، دشمن گزینه نظامی را از روی میز خود حذف کرده است.

امروز اما در جنگ اقتصادی که ناخواسته در آن هستیم و از هر سو مورد هجوم و فتنه‌ایم، همان وحدت و همدلی دوران دفاع مقدس می‌تواند راه فراری از زیر بار فشار و محاصره دشمن باز کند. آنچه در این جنگ اقتصادی مورد تاسف است که حضور مردم و مسئولان برای پشتبانی از کشور در جنگ اقتصادی ضعیف است. اسراف، ضعف مدیریت، اشرافیت، رانت، فساد برخی آقازاده‌ها و امثالهم از سوی مسئولین سبب شده تا در جنگ اقتصادی در ضعف بیشتری قرار بگیریم و از سوی دیگر حمایت ضعیف مردم از اقتصاد ملی و تولید داخلی و همچنین رها نکردن برخی فرصت‌های دلالی فسادزا سبب شده اقتصاد کشور بیشتر آسیب ببیند.

لذا امروز باید ضمن ایجاد آن وحدت در کنار برنامه‌ریزی گام‌های بلندی برداشت تا همه با هم بتوانیم از این فشاری که تحمیل شده است نجات یافته و هر چه زودتر سرعت پیشرفت اقتصادی را افزایش دهیم، البته در دولت فعلی به دلیل تقویت نگاه ملی و خودباوری داخلی قدم‌های جدی زیادی برداشته شده اما این قدم‌ها ثمر نخواهد داد مگر با کمک همه اقشار و آحاد ملت و مسئولین.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها