به دنبال سوزاندن قرآن در دانمارک؛

معترضان عراقی با نیرو‌های امنیتی سفارت دانمارک درگیر شدند

معترضان عراقی که قصد داشتند به سفارت دانمارک در بغداد نزدیک شوند با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 22July 2023

معترضان عراقی با نیرو‌های امنیتی سفارت دانمارک درگیر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، پس از اهانت به قرآن کریم در سوئد، یک گروه افراطی دیگر در دانمارک اقدام به هتک حرمت قرآن کرد که بار دیگر موجب خشم مسلمانان جهان و به‌ویژه مردم عراق شد.

معترضان عراقی قصد داشتند که به سفارت دانمارک در بغداد نزدیک شوند که نیرو‌های امنیتی با آن‌ها درگیر و مانع آن‌ها شدند.

مردم عراق پس از آتش‌سوزی قرآن در سوئد به سفارت این کشور حمله کردند و دولت عراق نیز سفیر سوئد را اخراج کرد.

وزارت خارجه عراق امروز شنبه، با صدور بیانیه‌ای، به شدت اقدام موهن در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک را محکوم کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که بغداد شدیداً، تکرار چنین اقدامات دردناکی را علیه قرآن کریم و پرچم عراق محکوم می‌کند.

عراق از جامعه بین الملل خواست فوراً برای توقف هتک حرمت قرآن کریم وارد عمل شود چرا که چنین اقداماتی می‌تواند صلح و همزیستی مسالمت آمیز را در جهان به خطر اندازد.

وبگاه «آرتی» روسیه بامداد شنبه گزارش داد که به دنبال اهانت مجدد به قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق در دانمارک، هواداران خشمگین جریان صدر با یورش به سمت دروازه‌های منطقه سبز بغداد خواستار تسخیر سفارتخانه دانمارک واقع در منطقه امنیتی سبز بغداد شدند که در جریان این تظاهرات، با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

نیرو‌های امنیتی عراق با نصب موانع سیمانی مقابل ورودی‌های منطقه امنیتی مانع از ورود معترضان خشمگین عراقی به محوطه منطقه دیپلماتیک سبز بغداد شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار