مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

واقعه کربلا نماد امیدآفرینی است

حجت الاسلام «حقانی» با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا، گفت: وقتی حضرت زینب (س) در پاسخ به یزید فرمودند «ما رأیتُ الّا جمیلاً»، نشان دادند که امید دارند.
کد خبر: ۶۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 22July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان  امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا، اظهار داشت: اگر انسان‌ها در مسیر پیش‌رو به تکلیف و وظیفه‌شان عمل کنند هرگز ناامید نخواهند شد حتی اگر دیگران که مبنا و معیارشان، الهی نیست بگویند شکست خورده است، لذا کربلا نماد امید است از این جهت که همه دنیایی‌های آن زمان به امام حسین (ع) و یارانش و خانواده‌اش گفتند «این مسیری که می‌روید به شکست منجر خواهد شد و اسیر و تحقیر می‌شوید» اما یاران خاص سیدالشهداء، چون می‌دانستند که خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمال آنهاست لذا خدا برایشان کفایت کرد و هرگز امیدشان را از دست ندادند.

وی افزود: افرادی که در زندگی، امیدشان را از دست می‌دهند چون از غیر خدا توقع دارند، چون احساس می‌کند باعث و بانی این عالم که همان خداوند سبحان است، او را ندیده است، در حالی که خداوند متعال، لحظه به لحظه، نفس به نفس همراه انسان بوده و از احوالات او با خبر است و ناظر بر اعمال آنهاست و هیچ خدمتی را بی‌مزد نمی‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: اگر انسان به چنین قدرتی اعتماد و با این چنین خدایی ارتباط برقرار کند، شکست برایش معنا ندارد که ترس از شکست، باعث نا امیدی‌اش شود.

حجت‌الاسلام حقانی تصریح کرد: وقتی حضرت زینب(س)، در جواب یزید لعنت‌الله علیه که قصد تحقیر آن حضرت را داشت، فرمودند «ما رأیتُ الّا جمیلاً»، نشان دادند که امید دارد لذا همه چیز را زیبا می‌بیند، چون آن حضرت می‌دانستند که خداوند نظاره‌گر صبوری و اعمال آنهاست و خدا از حرکت و قیام امام حسین (ع) آگاه هست و پرودگار به مسیری که راه افتاده و به ظهور امام زمان (عج) ختم می‌شود و این حرکت سیدالشهداء، در تحقق آن موثر است و واقف بود که این حرکت امام حسین (ع)، قرار است دنیایی را متحول کند لذا نا امید نشد.

وی گفت: حضرت زینب (س) بانویی است که اگر در مسیر کربلا واقعه عاشورا نبود، چیزی که هم اکنون از کربلا به ما رسیده است قطعا این نبود. زن همیشه در دین مبین اسلام، به عنوان موجودی خلق‌شده اصلی و نه فردی زندگی کرده و حیات داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه هویت زن در اسلام، واقعی است، اذعان داشت: این نوع هویت زن، برخلاف هویت‌های کاذبی است که غربی‌ها و دشمنان و غیر از اسلام برای زنان بیان می‌کنند که برای زنان، هویت اصلی قائل نیستند و هویت فردی قائل است و چنین می‌پندارند که هویت زن به تنهایی بی‌فایده است و باید به مرد برسد تا هویت پیدا کند.

حقانی متذکر شد: در حالی که نقش زن در کتاب آسمانی قرآن کریم، نقش اساسی است، مثل حضرت زینب (س) که چه در میدان مبارزه که اهل و عیال و خانواده و دختران و فرزندان را همراهی می‌کند و در آن فشارهای دشمن و در لحظات از دست دادن عزیزان، سنگ صبور برادران خود، همسران و فرزندان شهدا می‌شود و چه بعد از واقعه عاشورا که به‌عنوان تبیین‌گر و مبلغ حرکت امام حسین (ع) می‌شود، عظمت و بزرگی زن به این است که اگر حضور نداشت، معلوم نبود نتیجه حرکت سیدالشهداء که اکنون جهانی را متحول کرده است، چه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار