واکنش عزاداران حسینی به هتک حرمت قرآن کریم+ فیلم

عزاداران حسینی در پی اقدام تعدادی از شهروندان اروپایی به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۶۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰ - 23July 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اوایل تیرماه بود که دولت سوئد به درخواست یک شهروند ۳۷ ساله این کشور برای قرآن سوزی در روز عید قربان مجوز داد و این اقدام ضد اسلامی واکنش‌های زیادی را در میان امت مسلمان در پی داشت.

واکنش عزاداران حسینی به هتک حرمت قرآن کریم+ فیلم

اقدام اسلام هراسانه و ضد دینی دولت سوئد پیش از این نیز در دیگر کشور‌های اروپایی اجرا شد، در دانمارک هم یک راست گرای افراطی نسخه‌‎ای از قرن را در مقابل سفارت ترکیه آتش زد. این اقدامات به بهانه آزادی بیان همواره مورد حمایت دولت‌های غربی بوده و هست.

در هفته گذشته، اما فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد اقدام خود را تکرار کرد و موجب شد مردم عراق با خشم و ناراحتی از حمایت کشور سوئد از این اقدام به سفارت این کشور در عراق حمله کنند. این حمایت دولت سوئد هیچ تردیدی را برای مسلمانان جهان باقی نگذاشت که دولت سوئد بازیگردان اصلی سناریوی تخریب اسلام است. پس از این بود که در دانمارک نیز عده‌ای به بهانه اعتراضات مردم در عراق بار دیگر به قرآن کریم هتک حرمت کردند.

این مسئله در وهله اول نشان داد که عدم واکنش محکم و صریح کشور‌های اسلامی باعث ایجاد دومینوی رفتار‌های ضد انسانی و ضد دینی اروپا به بهانه آزادی بیان خواهد شد. سازمان‌های بین المللی اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان همکاری اسلامی با وجودی که یکی از بزرگترین سازمان‌های جهانی هستند نتوانستند در مقابل این هتک حرمت به اجماعی بین المللی و محکومت قاطعانه برسند از این رو راه را برای بی حرمتی‌های بعدی باز کردند. از سوی دیگر بدون شک این دولت‌های غربی هستند که با فراهم کردن شرایط و حمایت‌ها به بهانه‌های واهی، چون آزادی بیان زمینه را برای بی احترامی به ادیان فراهم کردند.

در پی این هتک حرمت چند باره شب گذشته هیئت‌های عزاداری حسینی در شهر‌های مختلف ایران اسلامی صحنه اعتراض به این اقدام موهن بود و مردم به حمایت دولت‌های اروپایی واکنش نشان دادند.

سید رضا نریمانی شب گذشته در محکومیت اهانت به قرآن کریم در هیئت فدائیان حسین آستان مقدس شاه میرحمزه علیه السلام اصفهان نوحه خوانی کرد. مهدی رسولی در هیئت ثارالله زنجان نیز نسبت به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان داد.

عزاداران هیات عقیله العرب تبریز در پی جسارت به ساحت مبارک قرآن کریم شب گذشته با در دست داشتن قرآن این اقدام ضد انسانی را محکوم کردند.

هیئت صاحب‌العصر(عج) اراک بخش‌هایی از مراسم سینه‌زنی خود را به این اتفاق اختصاص داد و حاضران در مجلس در بخش‌هایی با نوای «مع القرآن» و گرفتن قرآن در دست به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها