چاپ ششم «خانوم‌ماه» زندگینامه شهید «شیرعلی سلطانی» روانه بازار شد

کتاب «خانوم‌ماه» که به موضوع زندگی «خانم‌ناز علی‌نژادیان» همسر سردار شهید حاج «شیرعلی سلطانی» می‌پردازد پس از گذشت دو سال از اولین انتشار، برای ششمین بار تجدید چاپ شد.
کد خبر: ۶۰۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 22July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، کتاب «خانوم‌ماه» که به موضوع زندگی «خانم‌ناز علی‌نژادیان» همسر سردار شهید حاج «شیرعلی سلطانی» می‌پردازد پس از گذشت دو سال از اولین انتشار، برای ششمین بار تجدید چاپ شد.

این کتاب در سه فصل به سه دوره زندگی همسر شهید سلطانی قبل از ازدواج، زمان شهادت همسر و بعد از شهادت می پردازد.

سردار شهید حاج شیرعلی سلطانی مسئول تبلیغات تیپ امام سجاد علیه السلام فارس بود که علاوه بر کسوت ذاکری و نوکری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، از شاعران خوش ذوقی بود که دو کتاب دیوان حق و باطل و شهید شمع تاریخ از ایصان به یادگار مانده است .

شهید سلطانی در عملیات فتح المبین سردار بی سر شد و انگونه که خود گفته بود «شرم دارم در محضر اربابم با سر وارد شوم»؛ پس پیکر بی سرش در ارامگاهی که به دست خود در مسجدالمهدی شیراز ارام گرفت و مسجدی که خود آن را بنا کرده بود و مرکز فعالیت‌های انقلابی او بود.

ساجده تقی زاده نویسنده این اثر پیش از این جایزه کتاب سال دفاع مقدس را با کتاب «ما علیه ما» و جایزه کتاب سال رشد را با اثر «نامه ای برای رها» دریافت کرده و جوایز متعدد دیگری را درکارنامه دارد.

وی این اثر را با نثری روان و شیوا و تلاش ویژه ای در جهت نشان دادن سهم زنان در دفاع مقدس نگاشته است.

خانوم ماه  که پیش از چاپ برنده بخش رمان جشنواره بوی خاک شده بود، توسط انتشارات به نشر در آستان قدس رضوی در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ چاپ رسیده و مورد توجه اصحاب قلم و کتاب قرار‌گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها