استاندار لرستان تأکید کرد؛

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌های لرستان

«زیویار» بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌های این استان تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد آموزش و تربیت سرمایه انسانی است
کد خبر: ۶۰۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ - 22July 2023

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌های لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد،«فرهاد زیویار» استاندار لرستان امروز شنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح حامیم در لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان با اشاره به ارزشمندی طرح حامیم، اظهار داشت: چشم‌انداز و برنامه‌های اساسی در این طرح برای جذب دانشجویان مستعد و علاقه‌مند برای انجام فعالیت‌های، مذهبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی می‌تواند در تربیت و شبکه‌سازی دانشجویان به‌عنوان کنشگر انقلابی و دینی نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با تأکید بر ادامه‌دار بودن این طرح برای استادان دانشگاه، عنوان کرد: اجرای طرح حامیم باهدف افزایش نشاط و امید در جامعه در زمانی که دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان است و بر این امر متمرکز شده است و اجرای حکومت مردم‌سالاری دینی را هدف قرار داده است می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و وظیفه آموزش و تربیت سرمایه‌های جامعه را برعهده دارد، عنوان کرد: مهم‌ترین سرمایه‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد آموزش و تربیت سرمایه انسانی است چرا که استادان، دانشمندان، علما و اندیشمندان یک جامعه از بستر دانشگاه به جامعه معرفی خواهند شد.

زیویار، گفت: دانشگاه موتور محرکه جامعه است و اینک از سوی دشمن مورد هجمه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: علم، مطالعات و آموزش منضبط بخشی از دانشگاه است؛ اما موضوع مشترک همه مجامع علمی دنیا، تربیت عالم متعهد به آن نظام است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: نظام سلطه نه‌تنها دانشگاه‌ها را در کشورهای حوزه داخلی خود؛ بلکه در مشرق‌زمین نیز خدمت نظام فکری غرب قرار داده است، بنابراین باید مدل و الگوی خود را داشته باشیم.

زیویار با تأکید بر اینکه دروس عمومی و سرفصل‌های اعتقادی باید به‌صورت کامل در دانشگاه‌ها ارائه شود، عنوان کرد: نهضت امام خمینی (ره)، نظام سیاسی تعریف کرده و به دلیل عمق و گستردگی مباحث، تأثیرگذار و الگو است به‌نحوی‌که تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم نام گرفت و بنا بر فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، هیمنه غرب شکسته شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و گفتمان برآمده از انقلاب، یک نهضت بزرگ علیه استبداد پهلوی و استعمار بود، عنوان کرد: تفاوت نهضت امام خمینی (ره) با علمای قبل از خود این بود که امام (ره) هم علیه استبداد قیام کرد هم علیه استعمار درحالی‌که بسیاری از مبارزان پیش از ایشان فقط روی یک جنبه تأکید داشتند.

استاندار لرستان بر حمایت از طرح حامیم از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار