معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان:

اربعین همایش بی‌نظیر بین‌المللی است

«جان‌نثاری» گفت: اربعین همایش بی‌نظیر بین‌المللی است از این‌رو با تمام توان از ظرفیت‌های استان در جهت برگزاری باشکوه این همایش به‌کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۶۰۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 23July 2023

اربعین همایش بی‌نظیر بین‌المللی است«محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص ایجاد تمهیدات برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار داشت: اربعین همایش بی‌نظیر بین‌المللی است که هر سال هم با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از برگزاری اربعین باشکوه استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: حجم و فشار کاری زیاد و امکانات محدودی وجود دارد اما عشق، انسان‌های عاشق و استقبال زیادی هم برای کار و فعالیت شبانه‌روزی در این عرصه وجود دارد. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان تصریح کرد: استاندار اصفهان در شورای اداری به تمام دستگاههای این استان ابلاغ کرد که امکانات خود را در اختیار ستاد اربعین و مواکب قرار دهند.

جان‌نثاری اضافه کرد: باید در شرایط موجود از امکانات موجود استفاده کنیم و همه دستگاه‌های دولتی که برای اربعین سرویس دهی می‌کنند باید کمک کنند تا هزینه‌های برگزاری این مراسم برای مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد استان اصفهان ایجاد تمهیدات برای برگزاری اربعین باشکوه است و در این زمینه تمام توان و ظرفیت‌های استان اصفهان را خالصانه به‌کار خواهیم گرفت، تاکید کرد: باید امکانات موجود در استان را بسیج کنیم تا کمک شود و مردم با آسودگی و راحتی بهتری بتوانند در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از نرم افزار کاربردی در این مراسم مورد نیاز است، افزود: ستاد اربعین استان باید سرمایه‌گذاری لازم را در این زمینه انجام شود تا برنامه کاربردی با کیفیتی در شان اصفهان تهیه و ارائه شود.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه اعزام زائر و برپایی مواکب از مهمترین مطالب اربعین است، بیان کرد: مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را از ماه‌های گذشته به ستاد اربعین کشور منتقل شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش مواکب در استان اصفهان ادامه داد: این همایش باید با اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای قوی برگزار شود و مطالب کاربردی و آموزشی در آن ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: براساس مصوبه ستاد اربعین یکی از الزامات موکب‌ها، داشتن روحانی است و برپایی موکب بدون روحانی ممنوع است. برنامه و پیوست فرهنگی باید برای برپایی موکب‌‌ها ارائه شود. 

جان‌نثاری با اشاره به اینکه ملی‌گرایی در برگزاری مراسم اربعین معنایی ندارد، یادآور شد: اتباع خارجی که از این استان در همایش اربعین حسینی ثبت نام و شرکت می‌کنند برادر و خواهر ما و مهمان استان و زائر امام حسین (ع) هستند. از این رو ما تکلیف مضاعفی در برابر آنها بر عهده داریم و باید بهترین خدمات را به‌طور سخاوتمندانه به آنها ارائه کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار