عضو ائتلاف فتح عراق:

توهین به قرآن کریم تجاوزی آشکار به مسلمانان است

الهلالی، گفت: اقدام موهن در سوئد علیه قرآن کریم و پرچم عراق، در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و یک تجاوز آشکار به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۰۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 23July 2023

توهین به قرآن کریم تجاوزی آشکار به مسلمانان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «عائد الهلالی» عضو ائتلاف فتح عراق اظهار داشت: اقدامات موهن صورت گرفته علیه کتاب خدا و پرچم عراق را نمی‌توان در چارچوب آزادی بیان تعبیر کرد بلکه این، یک تجاوز آشکار به شمار می‌آید.

الهلالی افزود: تصور کنید که خلاف این کار انجام و به یهودیان توهین می‌شد؛ جهانیان به پا می‌خاستند. شخصی که به قرآن و پرچم عراق توهین کرده، یک انسان بی ثبات به شمار می‌رود چرا که پیشتر به سمت مسیحیت گرایش پیدا کرده و بعد از آن ملحد شده است. بررسی این روند نشان می‌دهد که وی تعادل شخصیتی ندارد.

عضو ائتلاف فتح عراق ادامه داد: توهین به کتاب خدا، یک مسأله بین المللی به شمار رفته و اقدامات پیش گیرانه‌ای برای ممانعت از تکرار آن اتخاذ خواهد شد. درخواست‌هایی برای برگزاری نشست اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در بغداد مطرح شده است.

دولت عراق بعد از اهانت یک پناهنده به کتاب خدا در سوئد، از سفیر این کشور خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بغداد را ترک کند. در نخستین واکنش داخلی به خبر اخراج سفیر سوئد، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح، از تصمیم بغداد حمایت کرده و آن را اقدامی به جا دانست. همچنین احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر صدور دستور اخراج سفیر سوئد را منتشر کرد. همچنین شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور داد که کاردار دولت او از استکهلم به بغداد بازگردد.

لطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، سوزاندن قرآن کریم و پرچم عراق در سوئد را به شدت محکوم کرده و آن را رفتاری دور از تعهد و مسئولیت دانست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار