رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

برگزاری یادواره ملی شهدای «جهادگر آسمانی» همزمان با ۱۰ مرداد/ ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور اجرا می‌شود

سردار «زهرایی» با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌ای تحت عنوان یادواره شهدای جهادی استانی و یادواره ملی جهادگران آسمانی را داریم، گفت: یادواره ملی شهدای «جهادگر آسمانی» ۱۰ مرداد در شیراز برگزار می‌شود و این یادواره مقدمه‌ای برای کنگره ملی شهدای «جهاد و خدمت» در سال ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۶۰۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 23July 2023

برگزاری یادواره ملی شهدای «جهادگر آسمانی» ۱۰ مرداد/ ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدا در کشور اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز (یکشنبه) در حاشیه یادواره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: توفیق شد در یادواره شهدای جهادگران آسمانی خراسان جنوبی حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌ای تحت عنوان یادواره شهدای جهادی استانی و یادواره ملی جهادگران آسمانی را داریم، گفت: یادواره ملی شهدای «جهادگر آسمانی» ۱۰ مرداد در شیراز برگزار می‌شود و این یادواره مقدمه‌ای برای کنگره ملی شهدای «جهاد و خدمت» در سال ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه طی این مدت محتوا، مطالب مکتوب و مستندات آماده می‌شود تا به سطح مورد نظر برسد، تبیین کرد: کنگره ملی شهدای «جهاد و خدمت» با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای ذیربط برگزار می‌شود.

سردار زهرایی به رسالت و مأموریت محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور به پایان رسید و کار مشترکی بین دستگاه‌های اجرایی، حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت، نهادهای مردم‌پایه و گروه‌های جهادی انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در دست اجرا داریم، افزود: از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است که بیش از ۷ هزار روستا انعقاد قرارداد شده و از اردیبهشت سال گذشته تاکنون ۱۲۰۰ روستا به پایان رسیده که به زودی با حضور مسئولان رونمایی و افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به مسکن محرومان اشاره و مطرح کرد: برای مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۱ هزار مسکن محرومان احداث شد و امسال نیز همین تعداد در برنامه برای احداث داریم.

سردار زهرایی با تأکید بر اینکه پروژه ‌های آبرسانی تحت عنوان «از آبخیز تا جالیز» برای استان‌های خشک و شرقی کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح «از آبخیز تا جالیز» و آسفالت بین مزارع از محل قیر رایگان مرتفع شود تا شاهد توسعه روستاها، ماندگاری مردم در روستا و مهاجرت معکوس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار