فرمانده انتظامی استان اصفهان:

هدف از اجرای طرح امنیت محله محور، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه است

سردار «علینقیان‌پور» گفت: مهمترین هدف ما از اجرای طرح امنیت محله محور، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه است.
کد خبر: ۶۰۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 23July 2023

هدف از اجرای طرح امنیت محله محور، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از اصفهان، سردار «حمید علینقیان‌پور» فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه طرح امنيت محله محور با هدف پاکسازی نقاط‌آلوده و جرم‌خيز و دستگيری سارقان است، اظهار داشت: یک هزار و ۱۸۸ محله در سراسر استان وجود دارد که در این طرح هر محله براساس خصوصیاتی که داشت، دسته بندی و اولویت‌بندی شد و نیازهای پلیسی هر محله به تناسب وضعیتی که دارد تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما از اجرای طرح امنیت محله محور، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه است، عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ طرح اعم از امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با سرقت و … بر اساس علمی و اصول جرم شناسی تهیه شده است.

فرمانده‌ انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با همراهی رسانه‌ها باید احساس امنیت برای مردم ایجاد شود. در فرانسه وجود امنیت زیر ۴۰ درصد اما احساس امنیت بین مردم بالای ۸۰ درصد است و ما باید با بکارگیری راهکارهایی احساس امنیت در جامعه را ارتقا دهیم.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی به جدیت و قاطعانه با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد، افزود: ده‌ها طرح عملیاتی در زمینه مبارزه با سرقت در اداره آگاهی استان تعریف شد‌. در این مدت ۴۰۰ سرقت سنگین کشف و حدود یکصد نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در ادامه گفت: چندین باند سارقان خطرناک و سارقان به عنف در این مدت دستگیر شدند. در یک فقره پرونده ۷۲۵ میلیون ریال وجوه مال باخته که توسط سارق بصورت تلفنی سرقت شده بود، به وی بازگردانده شد.‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونمند با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می شوند به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، اضافه کرد: طی یک ماه اخیر تا ۲۰ درصد وقوع سرقت خرد در استان اصفهان کاهش یافته و کشفیات سرقت و اموال مسروقه افزایش داشته است.

سردار علینقیان‌پور در برخورد قاطعانه ماموران انتظامی با پدیده شوم قاچاق خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق باعث رکود اقتصادی، افزایش تورم و افزایش بیکاری جوانان کشور می شود و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی، پلیس با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در طرح محله محور یک‌هزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و بیش از یک‌صد نفر قاچاقچی اصلی که باندی و شبکه‌ای فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی از اولویت‌های پلیس بوده و این فرماندهی به هیچ عنوان اجازه خودنمایی به برهم زنندگان آسایش شهروندان را نخواهد داد، تاکید کرد: اصفهان دیگر محل مناسبی برای زندگی اراذل و اوباش خطرناک نیست و به کسانی که آسایش مردم را سلب می‌کنند، توصیه می‌کنیم اصلاح شوند و اگر قابل اصلاح نیستند محل دیگری را به غیر از استان اصفهان در نظر گیرند.

سردار علینقیان‌پور یادآور شد: اراذل و اوباش از این پس شناسنامه‌دار می‌شوند و رفت و آمدها و کوچک‌ترین رفتار آنان را با همکاری منابع و مخبران تحت نظر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار