طرح امنیتی حشدشعبی با نزدیک شدن به عاشورای حسینی

یکی از فرماندهان نیرو‌های حشد شعبی عراق از افزایش تدابیر امنیتی این نیرو‌ها با نزدیک شدن به مراسم عزاداری عاشورای حسینی، خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ - 24July 2023

طرح امنیتی حشدشعبی با نزدیک شدن به عاشورای حسینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «صادق الحسینی» یکی از فرماندهان نیرو‌های حشد شعبی، اظهار داشت: تدابیر امنیتی این نیروها، با نزدیک شدن به مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی، افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: نیرو‌های حشد شعبی، تدابیر امنیتی خود را در ۱۳ بخش در محور‌های مختلف دیالی با نزدیک به روز عاشورای حسینی، افزایش داده‌اند تا امنیت این مناطق به صورت کامل تضمین شود.

الحسینی بیان کرد: افزایش این تدابیر امنیتی در کنار اضافه کردن نیرو‌های بیشتر، باعث بالا رفتن سطح قدرت رزمی برای پوشش دادن هر منطقه طی چند دقیقه، می‌شود. تلاش‌های نیرو‌های حشد شعبی برای حمایت از موکب‌های حسینی، در طول شبانه روز بدون استثنا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نیرو‌های حشد شعبی از ۱۵۰ موکب حسینی در مناطق آزاد شده و اطراف آن در دیالی به صورت مستقیم در چارچوب طرح امنیتی خود با همکاری نیرو‌های امنیتی دیگر عراق، حمایت به عمل می‌آورند.

وزارت کشور عراق نیز روز یکشنبه اعلام کرد که با نزدیک شدن به روز دهم محرم، تجهیزات کمکی و پشتیبانی به استان مقدس کربلا اعزام می‌شود.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: با نزدیک شدن به مراسم عاشورا، نیرو‌های کمکی و پشتیبانی از همه بخش‌ها به استان مقدس کربلا اعزام خواهند شد.

وی افزود: برنامه امسال متفاوت است چرا که بر خلاف برنامه‌های سال‌های گذشته مسدود بودن مسیر‌ها کاهش می‌یابد.

پیش از این هم صباح الموسوی مدیر کل اداره بهداشت کربلا گفته بود: این اداره آمادگی برای اجرای طرح اضطراری عاشورا را تکمیل کرده و کادربهداشتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات پزشکی و بهداشتی به هزاران زائر عتبات مقدسه آماده هستند. این طرح شامل توزیع ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آن‌ها به دارو و ملزومات پزشکی و استقرار آن‌ها در مناطق مهمی است که شاهد ترافیک انسانی است به ویژه مراسم طویرج. ۸ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیماران نیازمند به عمل اورژانسی آماده بوده و یک کادر پزشکی در مرکز جراحی تخصصی «زینب کبری» مستقر هستند. ۳۵ تیم بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی و غذای ارائه شده به زائران آماده هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار