توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد

انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بازتاب‌های گسترده و در عین حال متفاوتی در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در جهان داشت. اما شبکه اجتماعی توییتر روز گذشته در اقدامی عجیب بخش زیادی از توییت‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا را حذف و حساب‌های کاربری منتشرکننده این توییت‌ها را تعلیق کرد.
کد خبر: ۶۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ - 02December 2015

توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بازتابهای گسترده و در عین حال متفاوتی در فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی در جهان داشت. رسانههای بسیاری انتشار این نامه را پوشش خبری دادند، و تعداد بیشتری از رسانههای غربی هم تصمیم به سکوت درباره آن گرفتند. بدیهی است که این رسانههای جریان غالب رسانهای غرب میدانند که هرگونه پردازش و بازتاب این نامه به هر شکل، آنها را به انتقالدهنده این پیام و دعوت رهبر ایران به اسلام اصیل و تعامل شرافتمندانه تبدیل میکند و برای آنان بازی دو سر باخت محسوب میشود.


توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد+تصاویر
 

اما شبکههای اجتماعی داستان دیگری دارند و معمولا در اتفاقات و جریانهای خبری، چند گام جلوتر از رسانهها حرکت میکنند و کاربران آن در لحظه، به پیامرسانی و انتشار اخبار مشغول هستند؛ پیش از هر رسانه رسمی دیگر.

در مورد نامه و پیام رهبر انقلاب به جوانان در کشورهای غربی هم این چنین بود و از اولین دقایق انتشار رسمی این نامه، اشتراکگذاری فرازهای مختلف این نامه در شبکههای اجتماعی آغاز شد و تا ساعتها ادامه پیدا کرد.
 

توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد+تصاویر

توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد+تصاویر

 
کاربران شبکههای اجتماعی اعم از خبرنگاران و غیرخبرنگاران بدلیل اهمیت محتوای این نامه، در اشتراک و بازنشر آن به زبانهای مختلف اقدام کردند تا موضوع غالب و مورد بحث در این شبکه ها برای ساعتها، بخشهای مختلف این نامه باشد. این روند با تولید محتواهای چندرسانهای با محوریت پیامهای این نامه ادامه پیدا کرد.

مصاحبه سردار سلیمانی و پاسخ ایشان به شایعات درباره زخمیشدن و شهادت ایشان هم روز بعد، از جمله مطالبی بود که در شبکههای اجتماعی بازتاب گستردهای داشت.

اما شبکه اجتماعی توییتر، روز گذشته اقدام به تعلیق گسترده حسابهای کاربرانی کرد که این دو اتفاق خبری را پوشش داده بودند. بویژه نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا.

توییتر ضمن از دسترس خارج کردن این حسابها، پیام اخطاری برای کابران آن ارسال کرد مبنی بر اینکه فعالیتهای حسابهای مذکور بر خلاف قوانین توییتر تشخیص داده شده و به این دلیل تعلیق شده است. پس از آن توییتر با قرار دادن گزینهای، اقدام به تعهد گرفتن از کاربران برای رعایت قوانین در این شبکه اجتماعی کرد تا وضعیت حساب به حالت عادی بازگردد.

توییتر پیام‌های مربوط به نامه رهبر انقلاب را حذف کرد+تصاویر
برخی از تصاویر این اقدام را در ادامه مشاهده میکنید:

 
بازتاب نامه رهبر انقلاب در رسانه‌های ایتالیا
بازتاب نامه رهبر انقلاب در رسانههای ایتالیا
توییتر رهبر انقلاب
توییتر رهبر انقلاب
یکی از حساب‌های عربی که تعلیق شده است.
یکی از حسابهای عربی که تعلیق شده است.
اگر درباره سپاه، قاسم سلیمانی و نامه رهبر انقلاب توییت کنید...

اوضاع شما خوب نخواهد بود
اگر درباره سپاه، قاسم سلیمانی و نامه رهبر انقلاب توییت کنید...اوضاع شما خوب نخواهد بود
 

این اقدام توییتر در حالی صورت گرفته است که هزاران حساب کاربری غیراخلاقی و همچنین متعلق به گروههای افراطی و تروریستی در توییتر فعالیت میکنند و این صفحات یکی از راههای اصلی عضوگیری این گروههاست.

اقدام به سانسور پیام رهبر انقلاب، گزینهای است که پیش از این کارشناسان آن را پیشبینی کرده بودند و نسبت به هوشیاری رسانههای داخلی و دیگر نهادهای نمایندگی کشورمان نسبت به انجام رسالت و وظیفه انتقال و رساندن نامه به دست مخاطبان آن، تذکر داده بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار