سردار یوسف فروتن در گفت و گو با دفاع پرس:

برای مقابله با جنگ نرم باید بسیج عمومی داشته باشیم

اولین مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در یک سال اخیر بارها به امر نفوذ اشاره کردند. اگر مبارزه فرهنگی در جنگ نرم صورت نگیرد، دشمن موذیانه نفوذ خواهد کرد. ما وظیفه داریم که یک بسیج عمومی داشته باشیم تا جلوی پیشروی نفوذ را بگیریم.
کد خبر: ۶۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ - 01December 2015

برای مقابله با جنگ نرم باید بسیج عمومی داشته باشیم

«سردار یوسف فروتن»، عضو سابق شورای فرماندهی و اولین مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به روزهای نخست تشکیل بسیج و فرمان امام (ره) اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلایم بسیج مردمی تحت عنوان "کمیته" شکل گرفت اما با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۵ آذر ۱۳۵۸ که خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد، بسیج مردمی سازمان یافتهای شکل گرفت.

وی ادامه داد: این فرمان به این منظور داده شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمانهای مربوطه که از هم پاشیده بودند ساماندهی نشده و سپاه هم هنوز شکل نگرفته بود. بدین منظور بسیج مردمی متشکل از جوان و پیر، زن و مرد تحت عنوان ارتش 20 میلیونی ایجاد شد و در مدت کوتاهی به صورت تشکیلات نسبتاً منسجمی تبدیل شد.

سردار فروتن با بیان این مطلب که "بنا به دستور حضرت امام خمینی(ره) هسته اولیه سپاه در کشور تشکیل شد" تصریح کرد:برای سازماندهی این بسیج عظیم سپاه تشکیل شد و مسئولیت سازماندهی را برعهده گرفت. با صدور این فرمان، شورای انقلاب به هفت نفر از برادران از جمله آقایان رفیقدوست، بشارتی و کلاهدوز مأموریت داد تا سپاه را به صورت رسمی تشکیل دهند.من نیز جزو آن هفت نفر بودم.

اولین مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور خبرنگاران خارجی در کشور، گفت: بخاطر دارم با فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی چند تن از خبرنگارانی خارجی برای تهیه گزارش به نزدمان آمدند. آنها میخواستند بدانند این ارتس 20 میلیونی را چه کسانی تشکیل دادهاند. در مجموع 20 نفری از خبرگزاریهای اروپایی یک خانم فرانسوی سوالی مبنی بر اینکه تجهیز ارتش را چگونه انجام خواهید داد و بیست میلیون سلاح از کجا خواهیم آورد، مطرح کرد. در پاسخ سوالش گفتم "این ارتش مجهز به سلاحی است که شما نمیشناسید." خبرنگار فرانسوی از پاسخم تعجب کرده بود، ادامه دادم: "اعتقاد و ایمان مردمان ما سلاح اصلی آنهاست. سلاح ما، سلاح گرم نیست زیرا ما بنا نداریم کشورگشایی کرده و با هیچ کشوری جنگ نداریم."

وی ادامه داد: از چهره خبرنگار خانم فرانسوی مشخص بود که متوجه پاسخهایم نشده است اما ادامه داد "پس چطور امام فرمودند که صدور انقلاب شود؟" پاسخ دادم "منظور از صدور انقلاب، صدور معنوی انقلاب بود نه صدور سلاح و قدرت نظامی" در نهایت با یک ناباوری مجبور به سکوت شد. نمیتوانست حرفهایم را باور کند. این سخنان نه تنها نظر من بلکه نظر امام راحل نیز بود که فرمودند ما بنای کشورگشایی و تجاوز به کشوری را نداریم و باید معنویت و فرهنگ انقلاب را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

سردار فروتن در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر اینکه نقش امروز بسیج را چگونه ارزیابی میکنید، اظهار کرد: بسیج معانی گستردهای دارد. بسیاری از افراد تصور میکنند بسیج یک تعداد از جوانان مسلح هستند و یا شبها پاسداری دهند.

وی ادامه داد: بسیجی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مدنظر دارند؛ بسیجی است که مردم در تمام زمینهها اعم از صنعت، علم، کشاورزی، دانشگاهی و در همه سطوح زندگی، متحد شوند. بسیج به این معنا، گستردگی پیدا میکند. متاسفانه در جنگ نرم شاهد هستیم که برای مخدوش کردن چهره بسیج در اذهان عمومی، تبلیغات گستردهای صورت میگیرد.

سردار فروتن با اشاره به جنگ نرم که امروزه شاهد آن هستیم، بیان کرد: جنگ نرم از جنگ سخت، دشوارتر است. همه مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان باید تلاش کنند یک مبارزه خاص فرهنگی در تمام سطوح داشته باشیم. اگر این چنین مبارزهای انجام شود در حقیقت ما دشمن را منکوب کردیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در یک سال اخیر بارها به امر نفوذ اشاره کردند. اگر مبارزه فرهنگی در جنگ نرم صورت نگیرد، دشمن موذیانه نفوذ خواهد کرد. ما وظیفه داریم که یک بسیج عمومی داشته باشیم تا جلوی پیشروی نفوذ را بگیریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار