همزمان با ششم محرم؛

سوگواره «احلی من العسل» در خراسان جنوبی برگزار شد

سوگواره «احلی من العسل» با مشارکت بیش از پنج هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در سراسر استان در آستان مقدس امامزادگان حسینیه‌ها و مساجد برگزار و در مرکز استان نیز با حضور یک هزار دانش‌آموز در آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار و در پایان دانش‌آموزان طومار محکومیت اهانت به قرآن کریم را امضا کردند.
کد خبر: ۶۰۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 24July 2023

سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۵ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، همزمان با سراسر کشور دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی سوگواره «احلی من العسل» برپا کردند و در رثای حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) عزاداری و یاد حماسه‌آفرینی این شهید نوجوان دشت نینوا را گرامی داشتند.

این مراسم به مدت ۱۱ سال است که به صورت ملی در روز ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) توسط دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن(ع) و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) برگزار می‌شود.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند؛ مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: «مرگ در نزد من احلی من العسل؛ شیرین‌تر از عسل است».

این سوگواره با مشارکت بیش از پنج هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در سراسر استان در آستان مقدس امامزادگان حسینیه‌ها و مساجد برگزار و در مرکز استان نیز با حضور یک هزار دانش‌آموز در آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار و در پایان دانش‌آموزان طومار محکومیت اهانت به قرآن کریم را امضا کردند.

ترویج ولایت‌مداری، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ شهادت و ایثار، فراهم کردن بستر حضور مداحان نوجوان در مراسمات و آشنایی جوانان با رشادت‌های حضرت قاسم(ع) و الگوبرداری از این شهید نوجوان از اهداف برگزاری این سوگواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار