مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

ولایتمداری شاخصه اصلی نوجوانان است

صغری گفت: ولایتمداری اصلی‌ترین شاخصه و برجسته‌ترین خصوصیت جوانان و نوجوانان ماست که با تاسی به شهید ۱۳ ساله کربلا این اصل را اثبات کردند.
کد خبر: ۶۰۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ - 24July 2023

ولایتمداری شاخصه اصلی نوجوانان ماستبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «کلام الله صفری» مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ظهرامروز (دوشنبه) در همایش «احلی من العسل» در پاسداشت یاد و خاطره شهید ۱۳ ساله کربلا قاسم بن الحسن اظهار کرد: امروز این آئین با حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در نقاط مختلف استان اردبیل به نام و یاد شجاعت‌های حضرت قاسم که در روز عاشورا وارد میدان نبرد شد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت قاسم در روز عاشورا شهادت را شیرین‌تر از زندگی دانست و دوشادوش عموی خود عباس (ع) و امام حسین (ع) حادثه‌ای بزرگ خلق کرد که هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال نوجوانان ما از آن درس‌های بزرگی می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه حضرت قاسم شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌دانست، گفت: این همان اصل ولایت پذیری و تبعیت از امام زمان می‌باشد که نوجوانان ما امروز وظیفه دارند با ولایت پذیری و قرار گرفتن در سایه‌سار ولایت نشان دهند تربیت یافته مکتب حسینی و عاشورا هستند.

صفری هدف از برگزاری این همایش را برجسته کردن نقش امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اعلام کرد و گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما احیاگر نقش شهادت طلبی قاسم (ع) در روز عاشورا هستند تا هدف آرمانی انقلاب اسلامی را که شعار استکبار ستیزی و «هیهات من الذله» است در جهان نشان دهند.

وی اقدام شنیع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی کوردلان استکبار جهانی را محکوم کرد و افزود: استکبار هرقدر تلاش کند تا نور اسلام و قرآن را در جهان خاموش کند تلاشی بیهوده است چرا که امام حسین (ع) با واقعه عاشورا و شهادت عزتمندانه نشان داد که نور اسلام خاموش شدنی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نوجوانان و جوانان دانش‌آموز را سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی اعلام و تصریح کرد: این دانش آموزان در ساحه‌های تربیتی ششگانه و در سایه ولایت مداری برترین و برجسته‌ترین دانش‌آموزان هستند که با اقدامات عاقلانه و عارفانه انقلابی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را در به انحراف کشیدن دانش آموزان با محوریت فضای مجازی نقش بر آب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار